Συνολικές προβολές σελίδας

ΣΥΣΤΑΣΗ

Με πολύ καλή διάθεση δημοσιεύω στο παρόν blog κάποια άρθρα που πιστεύω ότι μπορεί να βοηθήσουν κάποιους συναδέλφους γυμναστές ή προπονητές, υπάρχουν όμως αρκετοί που αναδημοσιεύουν τα δικά μου άρθρα σε δικά τους site ή blog χωρίς αναφορά στο όνομά μου ή στο blog από όπου προέρχονται τα άρθρα.

Στο εξής απαγορεύεται ρητά σε όλους να αναδημοσιεύουν άρθρα από το παρόν blog και δικά μου άρθρα από οπουδήποτε αλλού τα βρουν διαθέσιμα.

Πέμπτη, 25 Μαΐου 2017

Σκέψεις και Παρατηρήσεις για την προπόνηση και την προπονητική



Η δύναμη και o κινητικός έλεγχος είναι δύο πολύ διαφορετικά πράγματα
  Είναι γεγονός ότι πολλοί που έχουν εμφανείς κοιλιακούς και παρουσιάζουν καλή δύναμη στους κοιλιακούς δεν έχουν τον απαραίτητο κινητικό έλεγχο για τη σωστή υποστήριξη της σπονδυλικής στήλης.
  Αυτό σημαίνει ότι δεν είναι σε θέση να συντονίσουν τους μύες σταθεροποίησης με τους μύες κίνησης, για να προστατεύσουν την σπονδυλική τους στήλη από τις δυνάμεις που δημιουργούνται κατά την κίνηση.
  Αυτό με τη σειρά του σημαίνει ότι δεν μπορούν να παράγουν τη μέγιστη δύναμη και ταχύτητα κατά τη διάρκεια της κίνησης.
  Η προσεκτική επιλογή ασκήσεων που βελτιώνουν τα κινητικά πρότυπα θα οδηγήσει το σώμα να μπορεί να κάνει τη σωστή διαχείριση κατά τη διάρκεια των κινήσεων, έχοντας τον σωστό κινητικό έλεγχο.
  Αισθάνομαι ότι ένας από τους μεγαλύτερους παράγοντες που συμβάλλουν στους τραυματισμούς είναι ένα υψηλό κατώφλι παραγωγής ισχύος σε ένα σύστημα που παρουσιάζει ένα χαμηλό κατώφλι ενεργοποίησης της σταθεροποίησης και του κινητικού ελέγχου.

Οι στατικές διατάσεις δεν συμβάλουν στην αλλαγή του εύρους κίνησης
  Εδώ και χρόνια δεν χρησιμοποιώ στατικές διατάσεις για να αυξήσω το εύρος κίνησης, ενώ έχω δει πολλές φορές οι στατικές διατάσεις να γίνονται επικίνδυνες καθώς γίνονται από λάθος γωνία.
  Επίσης ακόμα και εάν αυξήσετε το μήκος των μυών με στατικές διατάσεις αυτό δεν σημαίνει ότι αυτό το νέο εύρος θα μεταφερθεί αυτόματα σε καλύτερες γωνίες κατά τη διάρκεια των κινήσεων. Για να κάνετε αλλαγές θα πρέπει πρώτα να μάθετε να χρησιμοποιείτε το νέο εύρος κίνησης κατά τη διάρκεια των κινήσεων, σε ένα νέο κινητικό πρότυπο και για να γίνει αυτό θα πρέπει να αυξηθεί και η δύναμη σε αυτό το νέο εύρος κίνησης.

Σημείο του πόνου και σημείο προέλευσης του πόνου
  Σε περίπτωση μιας τυχαίας κάκωσης (όπως η ρήξη του χιαστού), το σημείο του πόνου είναι σίγουρα το θέμα. Ωστόσο στους τραυματισμούς υπέρχρησης, το σημείο του πόνου δεν είναι απαραίτητα αυτό που πρέπει να αντιμετωπιστεί.
  Το σύστημα αντιμετώπισης των τραυματισμών υπέρχρησης είναι έτσι δομημένο ώστε να αντιμετωπίζει το σημείο του πόνου χωρίς να ενδιαφέρεται ιδιαίτερα να αντιμετωπίσει τι είναι αυτό που δημιούργησε το πρόβλημα και σε τι κατάσταση είναι ο μυς ή οι μύες που κινούν τον τένοντα ή την άρθρωση, ή ακόμη σε τι κατάσταση είναι οι ανταγωνιστές ή οι συνεργοί μύες.

Το άλμα είναι σημαντικό, αλλά η προσγείωση μετά από άλμα είναι κρίσιμης σημασίας
  Φυσικά το άλμα είναι σημαντικό αλλά για την πρόληψη τραυματισμών και την ετοιμότητα για πλάγια κίνηση και ένα δεύτερο συνεχόμενο άλμα εάν χρειαστεί, η προσγείωση μετά από ένα άλμα είναι κρίσιμης σημασίας.
  Στα προπονητικά προγράμματα για τους αθλητές ομαδικών αθλημάτων (πετοσφαίριση, καλαθοσφαίριση, χειροσφαίριση κ.α.) θα πρέπει να ενσωματώνονται ασκήσεις που προάγουν την τεχνική προσγείωσης, οι ασκήσεις αυτές είναι  απαραίτητες για την απορρόφηση των δυνάμεων που δημιουργούνται κατά την προσγείωση.

Οι έφηβοι μεγαλώνουν σε διαφορετικούς ρυθμούς
  Η χρονολογική ηλικία και η βιολογική ηλικία δεν συμβαδίζουν υποχρεωτικά και μπορεί να είναι αρκετά διαφορετικές. Παρά το γεγονός ότι κάποιος χρονολογικά είναι 12 ετών, μπορεί βιολογικά να είναι 10 ή 14 ετών και η ανάπτυξή τους να καθυστερεί ή να προηγείται της ηλικίας τους. Πολλές φορές, έφηβοι που η ανάπτυξή τους έχει καθυστερήσει πιέζονται υπερβολικά για να αντιμετωπίσουν παιδιά της ιδίας ηλικίας που παρουσιάζουν πρώιμη ανάπτυξη και οδηγούνται σε τραυματισμούς. 
  Οι προπονητές, οι γυμναστές και οι γονείς πρέπει να κατανοήσουν αυτές τις διαφορές και να φροντίσουν να προσαρμόσουν κατάλληλα τις απαιτήσεις τους.

Όλα εξαρτώνται από τη θέλησή σας να κάνετε αλλαγές
  Το να ακούτε ή να μαθαίνετε κάποια νέα πράγματα δεν έχει καμιά αξία αν δεν τα εφαρμόζετε, σε όλους προσπαθώ να τονίσω ότι αυτό που πρέπει να κάνουν είναι να εφαρμόζουν δραστικές αλλαγές στον τρόπο που προσεγγίζουν τα προπονητικά προγράμματα και πολύ λίγη σημασία έχει, τι γνωρίζεις στη θεωρία αλλά τι κάνεις στην πράξη.