Συνολικές προβολές σελίδας

ΣΥΣΤΑΣΗ

Με πολύ καλή διάθεση δημοσιεύω στο παρόν blog κάποια άρθρα που πιστεύω ότι μπορεί να βοηθήσουν κάποιους συναδέλφους γυμναστές ή προπονητές, υπάρχουν όμως αρκετοί που αναδημοσιεύουν τα δικά μου άρθρα σε δικά τους site ή blog χωρίς αναφορά στο όνομά μου ή στο blog από όπου προέρχονται τα άρθρα.

Στο εξής απαγορεύεται ρητά σε όλους να αναδημοσιεύουν άρθρα από το παρόν blog και δικά μου άρθρα από οπουδήποτε αλλού τα βρουν διαθέσιμα.

Κυριακή, 19 Δεκεμβρίου 2010

Απενεργοποιημένοι ή αδύναμοι και βραχυμένοι μύες;

  Τελευταία ακούω συχνά από διάφορους "ειδικούς" γυμναστές ότι ο Χ μυς του τάδε αθλητή είναι απενεργοποιημένος. Στην πραγματικότητα αυτή είναι μια πολύ θλιβερή δήλωση για όποιον λέγεται, καθώς υπάρχουν τρεις περιπτώσεις να είναι απενεργοποιημένος ένας μυς:
1) Η παράλυση
2) Η απονεύρωση
3) Ο θάνατος
  Οι παραπάνω περιπτώσεις σε καμιά περίπτωση δεν ανήκουν στην αρμοδιότητα των γυμναστών αλλά σε εξειδικευμένους φυσικοθεραπευτές οι δυο πρώτες περιπτώσεις και σε άλλου είδους ειδικούς η τρίτη περίπτωση.
  Όταν μπορούμε και εκτελούμε τις καθημερινές μας δραστηριότητες οι μύες είναι ενεργοποιημένοι αλλά πιθανόν όχι στο μέγιστο βαθμό, ίσως λόγω αδυναμίας ή βράχυνσης.
  Στην πραγματικότητα αυτές είναι οι δυο καταστάσεις του μυϊκού συστήματος,(αδυναμία και βράχυνση) που δημιουργούν τους χρόνιους τραυματισμούς στο μυοσκελετικό σύστημα. Ειδικότερα, ο μυϊκός τόνος ηρεμίας μεταξύ αγωνιστών και ανταγωνιστών μυών, καθώς και η κινητικότητα των αρθρώσεων που εξαρτάται κατά μεγάλο βαθμό από τη δύναμη ή τη βράχυνση των μυών που περιβάλουν μια άρθρωση.
  Φυσιολογικά η αναλογία του μυϊκού τόνου ηρεμίας μεταξύ αγωνιστών και ανταγωνιστών που περιβάλλουν μια άρθρωση δημιουργεί τη θέση ηρεμίας. Η ανισορροπία στην αναλογία του μυϊκού τόνου ηρεμίας δημιουργεί προβλήματα και μεταξύ τμημάτων του σώματος καθώς η ακαμψία ενός μέλους και η υπερκινητικότητα κάποιου άλλου δημιουργούν τις προϋποθέσεις για μυοσκελετικές κακώσεις.
  Η αύξηση του εύρους κίνησης στο φυσιολογικό πριν την προπόνηση και η ενεργοποίηση των αδύναμων μυών με ερεθίσματα πάνω από το ελάχιστο που χρησιμοποιείται στις καθημερινές δραστηριότητες με ασκήσεις λειτουργικής προθέρμανσης δίνουν τη δυνατότητα να αποφύγουμε τις μυοσκελετικές κακώσεις και να αυξήσουμε τη σωματική απόδοση.
  Ακόμη η αδυναμία ή η βράχυνση των μυών δεν αλλάζει με τη χρήση "ειδικών – μαγικών – εμπορικών" βοηθημάτων όπως μαγνητικά βραχιόλια, μαγνητικά γιλέκα, μαγνητικούς πάτους, προπόνηση δόνησης και αλλά επιστημονικοφανή, που εμπορεύονται κάποιοι "συνάδελφοι".