Συνολικές προβολές σελίδας

ΣΥΣΤΑΣΗ

Με πολύ καλή διάθεση δημοσιεύω στο παρόν blog κάποια άρθρα που πιστεύω ότι μπορεί να βοηθήσουν κάποιους συναδέλφους γυμναστές ή προπονητές, υπάρχουν όμως αρκετοί που αναδημοσιεύουν τα δικά μου άρθρα σε δικά τους site ή blog χωρίς αναφορά στο όνομά μου ή στο blog από όπου προέρχονται τα άρθρα.

Στο εξής απαγορεύεται ρητά σε όλους να αναδημοσιεύουν άρθρα από το παρόν blog και δικά μου άρθρα από οπουδήποτε αλλού τα βρουν διαθέσιμα.

Τρίτη, 11 Ιανουαρίου 2011

Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΤΟΠΙΚΟ ΑΔΥΝΑΤΙΣΜΑ


  Οι ασκήσεις για την τοπική μείωση του σωματικού λίπους αποτελούν καθημερινή πρακτική σε μεγάλο μέρος προγραμμάτων άσκησης με σκοπό τη μείωση του σωματικού βάρους, τη βελτίωση της αισθητικής εικόνας του ατόμου και τη βελτίωση της γενικής φυσικής κατάστασης. 
  Οι γυμναστές και οι γυμναζόμενοι που χρησιμοποιούν ασκήσεις τοπικού αδυνατίσματος προσπαθούν να μειώσουν τοπικά την ποσότητα του λίπους που βρίσκεται αποθηκευμένο κάτω από το δέρμα (υποδόριο λίπος), χρησιμοποιώντας ασκήσεις που αφορούν τους μυς που βρίσκονται στην περιοχή. Συνήθως ασκήσεις προσαγωγών, απαγωγών, γλουτιαίων και κοιλιακών.
  Οι μυς όμως δεν καταναλώνουν απ' ευθείας το λίπος που είναι αποθηκευμένο στην ίδια περιοχή με αυτούς.
  Ανάλογα με την ένταση της άσκησης οι μυς καταναλώνουν ποσότητα λίπους που βρίσκεται στην αιματική ροή και μπορεί να προέρχεται από οποιοδήποτε μέρος του σώματος, άσχετα με τους μυς που παράγουν έργο.
  Η σειρά που το λίπος θα μειωθεί από τις λιπαποθήκες εξαρτάται από γενετικούς παράγοντες και από το φύλο.
  Σε μια έρευνα που δημοσιεύθηκε στο Journal of Applied Physiology αναφέρεται ότι παρακολούθησαν ένα μεγάλο αριθμό γυναικών που ακολούθησαν ένα πρόγραμμα προπόνησης για χρονικό διάστημα 6 μηνών.
Οι γυναίκες αυτές συμμετείχαν σε ένα πρόγραμμα τρεις φορές την εβδομάδα. Το πρόγραμμα αυτό ήταν για τις ανάγκες του στρατού και περιελάμβανε αερόβια άσκηση και προπόνηση με βάρη, με βασικές ασκήσεις όπως τα ημικαθίσματα, οι πιέσεις πάγκου κ.α. Οι γυναίκες που πήραν μέρος σε αυτή την έρευνα δεν έκαναν καμιά αλλαγή στη διατροφή τους.
  Στο τέλος των 6 μηνών η κάθε μια από αυτές έχασε κατά μέσο όρο 2,6 κιλά σωματικού λίπους. Ο έλεγχος της ποσότητας του σωματικού λίπους έγινε με τη μέθοδο DEXA που επιτρέπει την ανάλυση της μείωσης του λίπους από τα διάφορα σημεία του σώματος.
Η ανάλυση αυτή έδειξε ότι από τα 2,6 κιλά τα 1,3 προέρχονταν από τον κορμό και τα υπόλοιπα από τα χέρια.
  Παρ' όλο το μεγάλο όγκο προπόνησης που δέχθηκαν τα κάτω άκρα δεν υπήρξε καμιά μείωση λίπους.
Αυτό αποδεικνύει σε μεγάλο βαθμό ότι εκατοντάδες επαναλήψεις δεν σχετίζονται με τη μείωση του λίπους σε τοπικό επίπεδο.
  Συγκρίνοντας τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας με μια προηγούμενη που συμμετείχαν άνδρες μπορούμε να συμπεράνουμε ότι οι άνδρες χάνουν λίπος πρώτα από τον κορμό, στη συνέχεια από τα χέρια και στο τέλος από τα πόδια, ενώ οι γυναίκες χάνουν πρώτα από τα χέρια, στη συνέχεια από τον κορμό και στο τέλος από τα πόδια.
  Ένας από τους λόγους που το σωματικό λίπος καταναλώνεται με αυτή τη σειρά είναι η διαφορετική αναλογία από βήτα και άλφα ανδρενεργητικούς υποδοχείς στα λιπώδη κύτταρα των διαφόρων περιοχών του σώματος.
  Οι βήτα υποδοχείς επιταχύνουν την απελευθέρωση του λίπους και οι άλφα υποδοχείς επιβραδύνουν την απελευθέρωση του λίπους.
Η αναλογία από βήτα και άλφα υποδοχείς στα διάφορα σημεία του σώματος ρυθμίζει και την ταχύτητα απελευθέρωσης λίπους από την κάθε περιοχή.
Από διάφορες έρευνες γνωρίζουμε ότι υπάρχουν περισσότεροι άλφα υποδοχείς στα κάτω άκρα από ότι στην περιοχή της μέσης, γεγονός που καθιστά τη μείωση του λίπους σε αυτή την περιοχή αρκετά δύσκολη υπόθεση.
  Πάνω απ' όλα είναι ξεκάθαρο ότι εκτελώντας ασκήσεις για τοπικό αδυνάτισμα η μείωση του σωματικού λίπους στα συγκεκριμένα σημεία είναι αδύνατη.
  Για καλύτερα αποτελέσματα στην προσπάθεια για τη μείωση του σωματικού λίπους πρέπει να συνδυάσουμε τη σωστή διατροφή, την προπόνηση με βάρη για όλο το σώμα και την αερόβια προπόνηση στη σωστή ποσότητα, συχνότητα και αναλογία.