Συνολικές προβολές σελίδας

ΣΥΣΤΑΣΗ

Με πολύ καλή διάθεση δημοσιεύω στο παρόν blog κάποια άρθρα που πιστεύω ότι μπορεί να βοηθήσουν κάποιους συναδέλφους γυμναστές ή προπονητές, υπάρχουν όμως αρκετοί που αναδημοσιεύουν τα δικά μου άρθρα σε δικά τους site ή blog χωρίς αναφορά στο όνομά μου ή στο blog από όπου προέρχονται τα άρθρα.

Στο εξής απαγορεύεται ρητά σε όλους να αναδημοσιεύουν άρθρα από το παρόν blog και δικά μου άρθρα από οπουδήποτε αλλού τα βρουν διαθέσιμα.

Κυριακή, 6 Νοεμβρίου 2011

Σταθεροποίηση ή Ακινητοποίηση

  Η σταθερότητα του σώματος και των αρθρώσεων αντιπροσωπεύει μια στιγμή στο χρόνο, δεν είναι μια θέση ή στάση του σώματος, σίγουρα δεν είναι η ικανότητα να μένει κάποιος ακίνητος για κάποιο χρονικό διάστημα.
  Παράδειγμα στην πετοσφαίριση ή στην καλαθοσφαίριση χρειάζεται μεγάλη σταθερότητα στον ώμο για να διατηρηθεί η ακεραιότητα της άρθρωσης, αυτό όμως συμβαίνει στιγμιαία κατά τη διάρκεια της κίνησης του αθλητή.
  Η θέση σταθερότητας της άρθρωσης συνεχώς μεταβάλλεται τόσο κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης κίνησης του αθλητή όσο και κατά την εναλλαγή κινήσεων.
  Καμία άρθρωση δεν μένει τελείως ακινητοποιημένη καθώς το σώμα κινείται, στην πραγματικότητα όλο το σύστημα επαναπυροδοτείται σε κάθε κίνηση, σε κάθε βήμα, κάθε φορά που το άκρο έρχεται σε επαφή με το έδαφος ή το άνω άκρο κάνει κάποια κίνηση.
  Επομένως στις ασκήσεις σταθεροποίησης δεν πρέπει να κρατάμε ισομετρικά μια θέση για μεγάλο χρονικό διάστημα, όπως προτείνεται τελευταία από κάποιους, που μάλλον παραπέμπει σε προπόνηση ακινητοποίησης.
  Ακόμη η προπόνηση σταθεροποίησης δεν αφορά μόνο τους κοιλιακούς και τους ραχιαίους αλλά ένα σύνολο 29 μυών και πολλές φορές επιτυγχάνεται από ασκήσεις που απαιτούν υψηλή ιδιοδεκτική κινητοποίηση.

Διαβάστε περισσότερα για την προπόνηση σταθεροποίησης εδώ