Συνολικές προβολές σελίδας

ΣΥΣΤΑΣΗ

Με πολύ καλή διάθεση δημοσιεύω στο παρόν blog κάποια άρθρα που πιστεύω ότι μπορεί να βοηθήσουν κάποιους συναδέλφους γυμναστές ή προπονητές, υπάρχουν όμως αρκετοί που αναδημοσιεύουν τα δικά μου άρθρα σε δικά τους site ή blog χωρίς αναφορά στο όνομά μου ή στο blog από όπου προέρχονται τα άρθρα.

Στο εξής απαγορεύεται ρητά σε όλους να αναδημοσιεύουν άρθρα από το παρόν blog και δικά μου άρθρα από οπουδήποτε αλλού τα βρουν διαθέσιμα.

Κυριακή, 18 Δεκεμβρίου 2011

Πρόληψη κακώσεων πρόσθιου χιαστού συνδέσμου του γόνατος


  Ο Timothy Hewett, PhD., έχει συγγράψει πολλές μελέτες που αφορούν τον κίνδυνο τραυματισμού κατά την προσγείωση μετά από ένα άλμα.
  Αυξημένο κίνδυνο τραυματισμού παρουσιάζουν οι αθλητές με αυξημένη βλαισότητα και ανισορροπία δυνάμεων μεταξύ εκτεινόντων και καμπτήρων του μηρού.
  Μεγάλο μέρος του έργου του τάσσεται υπέρ της διδασκαλίας σε αθλητές πώς να ελέγχουν το σώμα τους κατά την προσγείωση και την αλλαγή κατεύθυνσης.
  Ακόμη ένα σημαντικό σημείο είναι η απογείωση, καθώς η ανισορροπία δυνάμεων μεταξύ αγωνιστών και ανταγωνιστών και ειδικότερα το σημείο ισορροπίας δυνάμεων μεταξύ αγωνιστών και ανταγωνιστών στους διαρθρικούς μύες του μηρού, οδηγεί πολλούς αθλητές να έχουν εκτείνει πλήρως το γόνατο πριν την απογείωση, γεγονός που οδηγεί σε ιδιαίτερα αυξημένες δυνάμεις στον πρόσθιο χιαστό σύνδεσμο.
  Συμφωνώ με τις διαπιστώσεις του Hewett και έχω χτίσει ένα μεγάλο μέρος των προγραμμάτων πρόληψης γύρω από την έρευνά του, καθώς αναφέρει ότι τα προγράμματα πρόληψης κακώσεων του πρόσθιου χιαστού συνδέσμου μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο τραυματισμού τουλάχιστον κατά 62%.
  Για τη δημιουργία προγραμμάτων πρόληψης μυοσκελετικών κακώσεων είναι απαραίτητος ο μυοσκελετικός έλεγχος για να διαπιστωθεί το εύρος κίνησης των αρθρώσεων, η δύναμη των μυών και οι τυχόν δομικές αποκλίσεις.
  Με βάση την αξιολόγηση των ευρημάτων του μυοσκελετικου ελέγχου μπορεί να δημιουργηθεί ένα ασφαλές και αποτελεσματικό πρόγραμμα άσκησης.
  Η προπόνηση για την πρόληψη μυοσκελετικών κακώσεων οδηγεί σε βελτίωση της αθλητικής απόδοσης μέσω της βελτίωσης των κινητικών προτύπων και τη μείωση της εμβιομηχανικής επιβάρυνσης.

Ένα πρόγραμμα άσκησης για την πρόληψη κακώσεων πρέπει να αποτελείται από τα ακόλουθα.


1. Μυοπεριτονιακή απελευθέρωση


2. Λειτουργική προθέρμανση


3. Ασκήσεις ιδιοδεκτικότητας


4. Πλειομετρικές ασκήσεις


5. Ασκήσεις ευκινησίας


6. Προπόνηση δύναμης


7. Προπόνηση αντοχής στη δύναμη


8. Ασκήσεις για την εξισορρόπηση της δύναμης μεταξύ αγωνιστών και ανταγωνιστών μυών


9. Ασκήσεις σταθεροποίησης


10. Διατατικές ασκήσεις