Συνολικές προβολές σελίδας

ΣΥΣΤΑΣΗ

Με πολύ καλή διάθεση δημοσιεύω στο παρόν blog κάποια άρθρα που πιστεύω ότι μπορεί να βοηθήσουν κάποιους συναδέλφους γυμναστές ή προπονητές, υπάρχουν όμως αρκετοί που αναδημοσιεύουν τα δικά μου άρθρα σε δικά τους site ή blog χωρίς αναφορά στο όνομά μου ή στο blog από όπου προέρχονται τα άρθρα.

Στο εξής απαγορεύεται ρητά σε όλους να αναδημοσιεύουν άρθρα από το παρόν blog και δικά μου άρθρα από οπουδήποτε αλλού τα βρουν διαθέσιμα.

Πέμπτη, 19 Ιανουαρίου 2012

Ασκήσεις για την τενοντίτιδα του επιγονατιδικού


VMO = εγκάρσιος έσω πλατύς, VL =  έξω πλατύς,
VML =  έσω πλατύς, RF = ορθός μηριαίος.

  Περίπου το 60% των αθλητών βιώνουν πόνο στον επιγονατιδικό τένοντα κάποια στιγμή, και μια μεγάλη σειρά ερευνών έχει δείξει ότι κατά κύριο λόγο προκαλείται από μυϊκές ανισορροπίες μεταξύ του εγκάρσιου έσω πλατύ και του έξω πλατύ.
  Ο εγκάρσιος έσω πλατύς θεωρείται ότι παρέχει τη δυναμική σταθεροποίηση της επιγονατίδας, όπως αυτή γλιστρά μέσα στην τροχιλία κατά τη διάρκεια της κίνησης του γόνατος.
  Η ανισορροπία δυνάμεων μεταξύ του εγκάρσιου έσω πλατύ και του έξω πλατύ μπορεί να οδηγήσει σε μετακίνηση της επιγονατίδας προς την έξω επιφάνεια του γόνατος και να δημιουργήσει προβλήματα στην επιγονατιδομηριαία άρθρωση.
  Η ενεργοποίηση, η δύναμη και η αντοχή στη δύναμη αυτών των μυών είναι το κλειδί για την πρόληψη και την αποκατάσταση, αλλά οι καλύτερες ασκήσεις για αυτούς τους μυς δεν έχουν καθοριστεί οριστικά.
  Συνήθως χρησιμοποιώ κυρίως ασκήσεις κλειστής κινητικής αλυσίδας, ενώ οι περισσότεροι επιμένουν να χρησιμοποιούν σαν μοναδική άσκηση τις εκτάσεις τετρακεφάλων που είναι άσκηση ανοιχτής κινητικής αλυσίδας.
  Σε μια πρόσφατη έρευνα για το θέμα αυτό, ερευνητές στο Ηνωμένο Βασίλειο διεξήγαγαν μια μελέτη που σχεδιάστηκε για να εξετάσει την επίδραση των ασκήσεων κλειστής και ανοιχτής κινητικής αλυσίδας στη μυϊκή δραστηριότητα του εγκάρσιου έσω πλατύ και του έξω πλατύ σε υγιή άτομα.
  Οι συμμετέχοντες της μελέτης ήταν 11 άνδρες και 11 γυναίκες, ηλικίας από 18 έως 40 ετών και δεν παρουσίαζαν κάποια συμπτώματα επιγονατιδικού πόνου.
  Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν ηλεκτρομυογράφημα (EMG) για να μετρήσουν τη δραστηριότητα του εγκάρσιου έσω πλατύ και του έξω πλατύ και υπολόγισαν μια αναλογία δραστηριοποίησης του εγκάρσιου έσω πλατύ προς τον έξω πλατύ, ενώ οι συμμετέχοντες εκτελούσαν τρεις ασκήσεις ενδυνάμωσης του τετρακέφαλου, μετά από 5 λεπτά προθέρμανσης σε στατικό ποδήλατο.

Οι τρεις ασκήσεις που χρησιμοποιήθηκαν ήταν:
- Ημικαθίσματα με ισομετρική προσαγωγή του ισχίου, κλειστή κινητική αλυσίδα
- Έκταση γόνατος με ένα πόδι από καθιστή θέση, ανοιχτή κινητική αλυσίδα
- Στατικές προβολές, κλειστή κινητική αλυσίδα

  Τα ηλεκτρομυογραφικά αποτελέσματα έδειξαν ότι τα ημικαθίσματα παρουσίασαν σημαντικά μεγαλύτερη αναλογία δραστηριοποίησης του εγκάρσιου έσω πλατύ προς τον έξω πλατύ 1,18:1 σε σχέση με την έκταση του γόνατος που έδωσε αναλογία 0,72:1.
  Οι προβολές παρουσίασαν αναλογία 1,14:1 που βρίσκεται πλησιέστερα προς το θεωρητικό ιδανικό του 1:1.

Άλλα στατιστικά για τον επιγονατιδικό πόνο.
- Τα ποσοστά στο γενικό πληθυσμό είναι περίπου 25%.
- Η αναλογία δύναμης του εγκάρσιου έσω πλατύ προς τον έξω πλατύ πρέπει να είναι 1:1, αλλά σε άτομα με συμπτώματα επιγονατιδικού πόνου η αναλογία εκτιμήθηκε σε 0,54:1.
- Δεν παρατηρούνται σημαντικές διαφορές μεταξύ ανδρών και γυναικών.


Διαβάστε ακόμη: Τενοντίτιδα του επιγονατιδικού