Συνολικές προβολές σελίδας

ΣΥΣΤΑΣΗ

Με πολύ καλή διάθεση δημοσιεύω στο παρόν blog κάποια άρθρα που πιστεύω ότι μπορεί να βοηθήσουν κάποιους συναδέλφους γυμναστές ή προπονητές, υπάρχουν όμως αρκετοί που αναδημοσιεύουν τα δικά μου άρθρα σε δικά τους site ή blog χωρίς αναφορά στο όνομά μου ή στο blog από όπου προέρχονται τα άρθρα.

Στο εξής απαγορεύεται ρητά σε όλους να αναδημοσιεύουν άρθρα από το παρόν blog και δικά μου άρθρα από οπουδήποτε αλλού τα βρουν διαθέσιμα.

Πέμπτη, 3 Μαΐου 2012

Άσκηση, πρόληψη και θεραπεία


  Η άσκηση, από μόνη της, είναι ένα από τα πιο ισχυρά εργαλεία που έχουμε για την πρόληψη και τη θεραπεία πολλών δυσλειτουργιών και παθήσεων.
  Γι 'αυτό, θέλω να θίξω εν συντομία το θέμα σχετικά με τα φαρμακευτικά οφέλη της άσκησης, συγκεκριμένα, θέλω να εστιάσω στις βελτιώσεις που μπορεί να έχουμε από την άσκηση ακόμα και αν δεν περιορίσουμε τις θερμίδες που καταναλώνουμε.
  Γενικά η άσκηση κάτω από ελεγχόμενες συνθήκες βοηθά στην πρόληψη και θεραπεία διαφόρων ασθενειών όπως θα δούμε στη συνέχεια.

Καρδιακά νοσήματα: Η άσκηση προάγει πολλές λειτουργίες του οργανισμού που βοηθούν στη μείωση του κινδύνου καρδιακών παθήσεων.

Υψηλή πίεση αίματος: Η άσκηση βοηθά να μειωθούν τα επίπεδα των ορμονών που αυξάνουν την πίεση,(αδρεναλίνη και νορανδρεναλίνη) και ανεβάζει τα επίπεδα των ορμονών που βοηθούν στη χαλάρωση του οργανισμού (ενδορφίνες).

Χοληστερόλη: Η άσκηση ανεβάζει στο αίμα τα επίπεδα της υψηλής πυκνότητας χοληστερόλης,(καλή χοληστερόλη) και μειώνει τα επίπεδα της χαμηλής πυκνότητας χοληστερόλης (κακή χοληστερόλη).

Τριγλυκερίδια: Η άσκηση μειώνει τα επίπεδα των τριγλυκεριδίων στο αίμα.

Κιρσοί, φλεβίτης, ευρυαγγεία: Η άσκηση μειώνει τα συμπτώματα και προλαμβάνει την εξέλιξή τους.

Παθήσεις αναπνευστικού συστήματος: Η άσκηση βοηθά στην ενδυνάμωση των αναπνευστικών μυών, ενισχύοντας έτσι την αναπνοή.

Προβλήματα μηνιαίου κύκλου: Η άσκηση βοηθά στη σωστή ισορροπία των ορμονών που ρυθμίζουν τον μηνιαίο κύκλο.

Οστεοπόρωση: Η άσκηση βοηθά στη συντήρηση της σωστής πυκνότητας των οστών.

Κατάθλιψη: Η άσκηση αυξάνει την οξυγόνωση του εγκεφάλου και δημιουργεί αίσθημα ευεξίας.

Αϋπνία: Η άσκηση μειώνει την ένταση και το άγχος, βελτιώνοντας έτσι την ποσότητα και την ποιότητα του ύπνου.

Παχυσαρκία: Η άσκηση αυξάνει το ρυθμό του μεταβολισμού, το κάψιμο του λίπους, αυξάνει τη μυϊκή μάζα και μειώνει το αίσθημα της πείνας.

Σακχαρώδης διαβήτης: Η άσκηση βοηθά στην ομαλότερη απορρόφηση της γλυκόζης από τον οργανισμό και μειώνει τις πιθανότητες εμφάνισης σακχαρώδη διαβήτη.

Ανοσοποιητικό σύστημα: Η άσκηση αυξάνει την ικανότητα του οργανισμού να αντιστέκεται στις διάφορες ασθένειες.

Αρθριτικά: Η ενίσχυση του μυϊκού συστήματος βοηθά στην υποστήριξη των αρθρώσεων και ακόμα, η άσκηση βοηθά στην καλύτερη αιμάτωση στην περιοχή των αρθρώσεων.

Πόνοι στη μέση: Η ενίσχυση των κοιλιακών μυών βοηθά στη σωστή κατανομή του βάρους του σώματος μεταξύ κοιλιακών μυών και σπονδυλικής στήλης, μειώνοντας έτσι την επιβάρυνση στην περιοχή της μέσης.

Τραυματισμοί μυών και αρθρώσεων: Η άσκηση βοηθά στην πρόληψη και στην αποκατάσταση των τραυματισμών στους μυς και στις αρθρώσεις.