Συνολικές προβολές σελίδας

ΣΥΣΤΑΣΗ

Με πολύ καλή διάθεση δημοσιεύω στο παρόν blog κάποια άρθρα που πιστεύω ότι μπορεί να βοηθήσουν κάποιους συναδέλφους γυμναστές ή προπονητές, υπάρχουν όμως αρκετοί που αναδημοσιεύουν τα δικά μου άρθρα σε δικά τους site ή blog χωρίς αναφορά στο όνομά μου ή στο blog από όπου προέρχονται τα άρθρα.

Στο εξής απαγορεύεται ρητά σε όλους να αναδημοσιεύουν άρθρα από το παρόν blog και δικά μου άρθρα από οπουδήποτε αλλού τα βρουν διαθέσιμα.

Δευτέρα, 14 Μαΐου 2012

Επανεξετάζοντας την ικανότητα προσαρμογής


 Όλοι οι αθλητές προσπαθούν να καταφέρουν το ίδιο πράγμα στην προπόνηση τους, προσπαθούν να προσαρμοστούν στις απαιτήσεις και τις ιδιαιτερότητες του αθλήματος τους.
  Για να επιτευχθεί η κατάλληλη προσαρμογή, πρέπει να κατανοήσουμε πώς το σώμα αντιδρά σε παράγοντες που προκαλούν άγχος.
  Πρώτα απ 'όλα, το άγχος πρέπει να εξεταστεί με διαφορετικό τρόπο από την κοινή αντίληψη, δεν είναι πάντα ένα αρνητικό γεγονός, μπορεί να είναι καλό ή κακό.
  Η προσαρμογή είναι το αποτέλεσμα της εφαρμογής ασυνήθιστων επιβαρύνσεων στο σώμα για την επιβίωση ή την προστασία του οργανισμού.
  Κάθε άτομο έχει ένα συγκεκριμένο ποσό ενέργειας διαθέσιμο για να αντιμετωπίσει το στρες και να προσαρμοστεί. Ο Hans Selye, το ονομάζει αυτό "ενέργεια προσαρμογής" (επίσης είναι γνωστό ως τρέχον αποθεματικό προσαρμογής). Όταν αυτό το όριο καλυφθεί, η περαιτέρω προσαρμογή δεν είναι δυνατή. Στην προοπτική της ζωής, περαιτέρω άγχος, πέρα από το όριο προσαρμογής σημαίνει θάνατο. Στην προπόνηση αυτό σημαίνει "κόλλημα" σε μια σταθερή κατάσταση.
  Στις αθλητικές δραστηριότητες, τις περισσότερες φορές προσπαθούμε να βρούμε τον καλύτερο δυνατό τρόπο ώστε ο αθλητής να προσαρμοστεί στις ιδιαίτερες απαιτήσεις του αθλήματος.
  Προκειμένου να βελτιωθεί ένας αθλητής σε μια συγκεκριμένη ικανότητα πρέπει να εκτελέσει ένα ορισμένο ποσό εργασίας. Για το σύνολο των ικανοτήτων που χρειάζεται να βελτιωθεί, πρέπει να καταναλωθεί ένα ποσό ενέργειας που να ξεπερνά ελαφρώς το τρέχον αποθεματικό προσαρμογής που διαθέτει ο αθλητής.
  Εάν προσπαθούμε να βελτιώσουμε συγχρόνως πολλές και διαφορετικές ικανότητες σε έναν αθλητή, τότε το τρέχον αποθεματικό προσαρμογής του αθλητή διαμοιράζεται και το αποτέλεσμα δεν είναι το αναμενόμενο.
  Για να επιτευχθούν τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα, πρέπει να επιλέξουμε τις ικανότητες που θέλουμε να αναπτύξουμε κάθε φορά και να αποφύγουμε να αφιερώνουμε χρόνο και ενέργεια για τις ικανότητες που δεν είναι σε άμεση προτεραιότητα για τη συγκεκριμένη προπονητική περίοδο.
  Ενώ υπάρχουν προπονητικές περίοδοι που η μεγάλη ποικιλία ασκήσεων είναι αναγκαία, υπάρχουν και περίοδοι που θα πρέπει να εστιάσουμε την ενέργεια του αθλητή σε ό,τι είναι πιο σημαντικό.