Συνολικές προβολές σελίδας

ΣΥΣΤΑΣΗ

Με πολύ καλή διάθεση δημοσιεύω στο παρόν blog κάποια άρθρα που πιστεύω ότι μπορεί να βοηθήσουν κάποιους συναδέλφους γυμναστές ή προπονητές, υπάρχουν όμως αρκετοί που αναδημοσιεύουν τα δικά μου άρθρα σε δικά τους site ή blog χωρίς αναφορά στο όνομά μου ή στο blog από όπου προέρχονται τα άρθρα.

Στο εξής απαγορεύεται ρητά σε όλους να αναδημοσιεύουν άρθρα από το παρόν blog και δικά μου άρθρα από οπουδήποτε αλλού τα βρουν διαθέσιμα.

Δευτέρα, 22 Οκτωβρίου 2012

Σημεία προσοχής για την προπόνηση του στροφικού πετάλου



  Καθώς η προπόνηση των στροφέων του βραχιονίου οστού γίνεται "μόδα", τόσο και τα προβλήματα στην ωμική ζώνη αυξάνονται και είναι πολλοί αυτοί που αρχίζουν και πιστεύουν ότι αυτές οι ασκήσεις είναι άχρηστες ή ακόμη και επικίνδυνες.
  Θα προσπαθήσω να επιστήσω την προσοχή σε κάποια σημεία που χρειάζονται ιδιαίτερη προσοχή.

Ξεκινήστε με τη σωστή προθέρμανση
  Δεν μιλώ για τη γενική προθέρμανση, αλλά για ειδικές ασκήσεις προετοιμασίας της ωμικής ζώνης για την επιβάρυνση που θα ακολουθήσει.
  Αυτές οι ασκήσεις χρησιμεύουν για να αυξήσουν την κινητικότητα στην ωμική ζώνη και να ενεργοποιήσουν τους μύες στην περιοχή της ωμοπλάτης.

Τοποθετήστε τις ασκήσεις για το στροφικό πέταλο στο τέλος του προγράμματος προπόνησης
  Οι μύες του στροφικού πετάλου πρέπει να είναι ξεκούραστοι σε όλη τη διάρκεια της προπόνησης για να μπορούν να υποστηρίξουν τις κινήσεις του βραχιονίου και να το σταθεροποιήσουν στη θέση του.
  Με τους μύες του στροφικού πετάλου καταπονημένους, το βραχιόνιο θα κινηθεί προς τα πάνω και θα αυξηθεί ο κίνδυνος πρόσκρουσης στον ώμο.

Μην φορτώνετε τους μύες του στροφικού πετάλου με μεγάλο όγκο προπόνησης
  Ο μεγάλος όγκος προπόνησης στο στροφικό πέταλο μπορεί να οδηγήσει σε τραυματισμό στην ωμική ζώνη.

Προπονήστε τους σωστούς μύες
  Οι μύες του στροφικού πετάλου χωρίζονται σε έσω και έξω στροφείς, αν έχετε δυσαναλογία δύναμης μεταξύ έσω και έξω στροφέων η προπόνηση πρέπει να ρυθμιστεί ανάλογα.
  Ακόμη οι ασκήσεις για το στροφικό πέταλο δεν κινητοποιούν μαζικά όλους τους έσω ή έξω στροφείς, εάν έχετε αδύναμο υπερακάνθιο χρειάζεστε διαφορετικές ασκήσεις από το να έχετε αδύναμο υπακάνθιο.

Προπονήστε τους μύες που σταθεροποιούν και κινούν την ωμοπλάτη
  Οι μύες της ωμοπλάτης είναι το κλειδί για τη σωστή λειτουργία της ωμικής ζώνης,  εργάζονται για να κρατήσουν την ωμοπλάτη στη σωστή θέση έτσι ώστε οι μύες του στροφικού πετάλου να μπορούν να λειτουργήσουν στην καλύτερη δυνατή θέση.