Συνολικές προβολές σελίδας

ΣΥΣΤΑΣΗ

Με πολύ καλή διάθεση δημοσιεύω στο παρόν blog κάποια άρθρα που πιστεύω ότι μπορεί να βοηθήσουν κάποιους συναδέλφους γυμναστές ή προπονητές, υπάρχουν όμως αρκετοί που αναδημοσιεύουν τα δικά μου άρθρα σε δικά τους site ή blog χωρίς αναφορά στο όνομά μου ή στο blog από όπου προέρχονται τα άρθρα.

Στο εξής απαγορεύεται ρητά σε όλους να αναδημοσιεύουν άρθρα από το παρόν blog και δικά μου άρθρα από οπουδήποτε αλλού τα βρουν διαθέσιμα.

Πέμπτη, 13 Δεκεμβρίου 2012

Η καθιστική εργασία παρεμποδίζει την ικανότητά μας να αναπνέουμε αποτελεσματικά




  Υπάρχει μεγάλος συσχετισμός μεταξύ της αναπνοής και της στάσης του σώματος, αλλά η αναπνοή ως επί το πλείστον ελέγχεται από το αυτόνομο νευρικό σύστημα. Πρόκειται για μια ακούσια πράξη που ξεκινά αμέσως με τη γέννησή μας. Από εκεί, το σώμα μας αρχίζει το μηχανισμό της αναπνοής και όσο περνάει ο καιρός, μαθαίνουμε να την ελέγχουμε και συνειδητά.
  Υπάρχουν συνολικά 18 μύες που εμπλέκονται με την αναπνοή, πολλοί από αυτούς τους μύες επηρεάζονται άμεσα από τον τρόπο που καθόμαστε, και πιο συγκεκριμένα η θέση του κεφαλιού μας.
  Με τους αναπνευστικούς μύες να επηρεάζονται από την καθιστή θέση εργασίας αρχίζει η αναπνοή να γίνεται πιο "ρηχή", διαδικασία που οδηγεί σε χαμηλότερη πρόσληψη οξυγόνου και μείωση των επιπέδων ενέργειας. Η κακή στάση του σώματος επηρεάζει την αναπνοή με περισσότερους από έναν τρόπους.
  Οι περισσότεροι που κάνουν καθιστική εργασία έχουν τα ίδια συμπτώματα, όπως πόνο στον αυχένα, χαμηλή οσφυαλγία, πόνο στην ωμοπλάτη, και συχνά πονοκεφάλους.
  Μετά από κάποιες ώρες μπροστά από την οθόνη του υπολογιστή, η θωρακική μοίρα της σπονδυλικής στήλης "παγώνει" σε μια θέση κάμψης, ασκεί πίεση στη θωρακική κοιλότητα, στο στέρνο και στα πλευρά. Σε συνδυασμό με τη μυϊκή ένταση και την κακή στάση του σώματος ο αναπνευστικός μηχανισμός δεν μπορεί να λειτουργήσει με τον καλύτερο τρόπο, οδηγώντας σε μεγαλύτερη μυϊκή ένταση που με τη σειρά της οδηγεί σε πόνο στον αυχένα, στην πλάτη, σε χαμηλά επίπεδα ενέργειας και πιθανόν σε πονοκέφαλο.
  Ξέρω ότι είναι απίθανο να διδάξεις εκ νέου στους ανθρώπους πώς να αναπνέουν πιο αποτελεσματικά, ωστόσο, πιστεύω ότι με τις κατάλληλες ασκήσεις μπορεί να βελτιωθεί σημαντικά η στάση του σώματος και το βάθος της αναπνοής.