Συνολικές προβολές σελίδας

ΣΥΣΤΑΣΗ

Με πολύ καλή διάθεση δημοσιεύω στο παρόν blog κάποια άρθρα που πιστεύω ότι μπορεί να βοηθήσουν κάποιους συναδέλφους γυμναστές ή προπονητές, υπάρχουν όμως αρκετοί που αναδημοσιεύουν τα δικά μου άρθρα σε δικά τους site ή blog χωρίς αναφορά στο όνομά μου ή στο blog από όπου προέρχονται τα άρθρα.

Στο εξής απαγορεύεται ρητά σε όλους να αναδημοσιεύουν άρθρα από το παρόν blog και δικά μου άρθρα από οπουδήποτε αλλού τα βρουν διαθέσιμα.

Πέμπτη, 25 Απριλίου 2013

Συμβουλές για άτομα που δουλεύουν σε όρθια θέση



  Η καθιστή θέση έχει κατηγορηθεί για πολλές από τις σύγχρονες μυοσκελετικές παθήσεις και την κακή στάση του σώματος, ευτυχώς έχουν γραφτεί πολλά για την πρόληψη και αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων.
  Δυστυχώς, όμως εστιάζοντας σε αυτούς που κάθονται όλη την ημέρα, έχουμε ξεχάσει τα άτομα που πρέπει να περάσουν όλη την ημέρα σε όρθια θέση.
  Πρόκειται για ένα μεγάλο τμήμα του πληθυσμού, που περιλαμβάνει την πλειοψηφία των επαγγελματιών φυσικής κατάστασης.
  Είναι σημαντικό να αντιληφθούμε ότι η στάση του σώματος επηρεάζεται διαφορετικά για τον καθένα ανάλογα με τη θέση του σώματος τις περισσότερες ώρες της ημέρας. Αν κάποιος βρίσκεται όλη την ημέρα σε καθιστή θέση κατά πάσα πιθανότητα θα καταλήξει σε οπίσθια κλίση της λεκάνης. Αντίθετα αν κάποιος βρίσκεται όλη την ημέρα σε όρθια θέση είναι μεγαλύτερη η πιθανότητα να καταλήξει σε πρόσθια κλίση της λεκάνης.
  Φυσικά αυτό είναι μια γενίκευση, υπάρχουν άνθρωποι που κάθονται όλη την ημέρα και καταλήγουν σε πρόσθια κλίση της λεκάνης, και εκείνοι που στέκονται όρθιοι όλη την ημέρα και καταλήγουν σε οπίσθια κλίση της λεκάνης. Ως εκ τούτου, πρέπει πάντα να γίνεται η απαραίτητη αξιολόγηση.
  Αλλά ας δούμε κάποιες βασικές συμβουλές για όσους στέκονται όρθιοι όλη την ημέρα.

Σταθείτε με διαφορετικό τρόπο
  Αυτό είναι η πιο προφανής συμβουλή, αλλά πάντα με εκπλήσσει το γεγονός ότι οι περισσότεροι θέλουν τις καλύτερες ασκήσεις για να μειώσουν τους πόνους και να διορθώσουν τη στάση του σώματος, όμως δεν δίνουν την ανάλογη προσοχή στην τροποποίηση των καθημερινών συνηθειών τους για να έχουν καλύτερα αποτελέσματα.
 

Μάθετε να εκπνέετε πλήρως
  Άτομα που περνούν πολλές ώρες την ημέρα σε ορθοστασία και άτομα με επίπεδη θωρακική μοίρα της σπονδυλικής στήλης πολύ συχνά αδυνατούν να εκπνεύσουν σωστά, λόγω κόπωσης, αδυναμίας ή της στάσης του σώματος.
  Ως εκ τούτου, όταν μάθετε να εκπνέετε πλήρως, η λεκάνη κλίνει προς τα πίσω και τα πλευρά κατεβαίνουν, ανακουφίζοντας μερικά από τα ενοχλητικά συμπτώματα που μπορεί να αντιμετωπίζετε στην πλάτη σας.

Εντάξτε στην ημέρα σας στάσεις "ανακούφισης"
  Πάντα λέω ότι η καλύτερη στάση είναι αυτή που αλλάζει συνεχώς, αυτό ισχύει και για τον τρόπο που στέκεται κάποιος.
  Αυτό ίσως είναι ένα μεγάλο όφελος σε όσους επαγγελματίες γυμναστές κινούνται συνεχώς πηγαίνοντας από τη μια θέση στην άλλη για χάρη της επίδειξης ή για την καθοδήγηση σε μια άσκηση.

Κάντε ασκήσεις κινητικότητας και αντι-εκτατικές ασκήσεις στη διάρκεια της ημέρας
  Αν έχετε το χρόνο κατά τη διάρκεια της ημέρας κάντε κάποιες ασκήσεις κινητικότητας και κάποιες ασκήσεις που σταθεροποιούν τον κορμό ενάντια στην έκταση.

Αποφύγετε την τροφοδότηση της δυσλειτουργία σας με λανθασμένη προσέγγιση στην προπόνηση
  Πολλοί που στέκονται όρθιοι όλη την ημέρα, στη συνέχεια τροφοδοτούν την δυσλειτουργία που παράγεται από την ορθοστασία με επιλογή ασκήσεων και προγράμματα προπόνησης που επιδεινώνουν τα ενοχλητικά συμπτώματα. Με άλλα λόγια, αν στέκεστε όλη την ημέρα και στη συνέχεια επιλέγετε ασκήσεις όπως οι υπερεκτάσεις, οι ραχιαίοι σας θα είναι πραγματικά οι πιο επιβαρημένοι μύες του σώματος σας. Ωστόσο, δεν είναι οι υπερεκτάσεις μόνο το πρόβλημα αλλά και ασκήσεις όπως οι πιέσεις πάγκου ή τα ημικαθίσματα θα μπορούσαν να επιδεινώσουν τις ενοχλήσεις.
  Όσο σημαντικό είναι να μη τροφοδοτήσετε τις δυσλειτουργίες, τόσο σημαντικό είναι να ενεργοποιήσετε τους γλουτιαίους και την αντοχή στην οπίσθια αλυσίδα κίνησης καθώς και την σταθεροποίηση της πρόσθιας αλυσίδας κίνησης.
  Βασικά λέω ότι αν έχετε μια προδιάθεση για έκταση στην καθημερινή σας ζωή, θα πρέπει να έχετε επιλογή ασκήσεων κάμψης στην προπόνησή σας, αντιθέτως εάν έχετε μια προδιάθεση για κάμψη στην καθημερινή σας ζωή, θα πρέπει να επιλέξετε ασκήσεις έκτασης στην προπόνησή σας.

Δοκιμάστε διαφορετικά παπούτσια
  Δεν είναι όλα τα πόδια ίδια και δεν ταιριάζουν όλα τα παπούτσια σε όλους, άσχετα λοιπόν με τη μόδα θα πρέπει να διαλέγουμε παπούτσια που λειτουργούν καλά στα πόδια μας και ανάλογα με την σκληρότητα του πατώματος που κινούμαστε.
  Ένα άτομο με υψηλή καμάρα στο πέλμα συνήθως δεν αντιδρά καλά σε σκληρές επιφάνειες για μεγάλα χρονικά διαστήματα, έτσι μπορείτε να φανταστείτε τι μπορεί να κάνει το περπάτημα σε σκληρό πάτωμα για 8 - 10 ώρες την ημέρα στα γόνατα και την πλάτη.
  Η χρήση ειδικών ορθωτικών πελμάτων που έχουν κατασκευαστεί κατόπιν πελματογραφήματος, σε συνδυασμό με τα σωστά παπούτσια βοηθά σημαντικά στην καλύτερη διανομή δυνάμεων σε όλο το σώμα.