Συνολικές προβολές σελίδας

ΣΥΣΤΑΣΗ

Με πολύ καλή διάθεση δημοσιεύω στο παρόν blog κάποια άρθρα που πιστεύω ότι μπορεί να βοηθήσουν κάποιους συναδέλφους γυμναστές ή προπονητές, υπάρχουν όμως αρκετοί που αναδημοσιεύουν τα δικά μου άρθρα σε δικά τους site ή blog χωρίς αναφορά στο όνομά μου ή στο blog από όπου προέρχονται τα άρθρα.

Στο εξής απαγορεύεται ρητά σε όλους να αναδημοσιεύουν άρθρα από το παρόν blog και δικά μου άρθρα από οπουδήποτε αλλού τα βρουν διαθέσιμα.

Σάββατο, 11 Μαΐου 2013

Σχετικά με το άλμα

  Το άλμα αποτελεί σχεδόν καθημερινή συζήτηση ειδικά σε αθλήματα όπως η πετοσφαίριση και η καλαθοσφαίριση και σχεδόν καθημερινά ακούω μεγέθη που δεν στέκουν παρά μόνο στη φαντασία.
  Πρώτα απ’ όλα το άλμα είναι μεν σημαντικό στα παραπάνω αθλήματα αλλά δεν είναι ο μοναδικός παράγοντας, ο σημαντικότερος παράγοντας είναι ο συντονισμός του αθλητή με την μπάλα, γιατί όσο μεγάλο και να είναι το άλμα του αθλητή εάν δεν βρίσκεται με την μπάλα στη σωστή στιγμή, πραγματικά το μέγεθος του άλματος είναι αδιάφορο.
  Ένα άλλο σημαντικό θέμα σχετικά με το άλμα είναι με ποιο τρόπο μετράει κάποιος το άλμα του αθλητή. Εάν μετράει την απόσταση από το έδαφος μέχρι τα πόδια του αθλητή, αυτή είναι μια λάθος μέτρηση, ειδικά για τα συγκεκριμένα αθλήματα που καθόλου δεν πρέπει να μας ενδιαφέρει πόσο θα ανέβουν τα πόδια του αθλητή από το έδαφος, αλλά πρέπει να μας ενδιαφέρει πόσο ψηλά θα ανέβει το χέρι του αθλητή. Τα πόδια του αθλητή μπορεί να ανέβουν αρκετά από το έδαφος με κάμψη του ισχίου αλλά το χέρι του να είναι σχεδόν στο ίδιο ύψος, όπως όταν γίνονται άλματα πάνω από εμπόδια, όπου υποχρεωτικά ο αθλητής κάμπτει τα ισχία του και ανεβάζει τα πόδια προς τον θώρακα.
   Ένα ακόμη μεγάλο θέμα είναι πόσες φορές μπορεί να κάνει ο αθλητής το ίδιο άλμα (ειδική αντοχή), εάν το ύψος του άλματος μειώνεται συνεχώς, θα αλλάζει και η επαφή του με την μπάλα και συνεπώς και η αποτελεσματικότητά του.

  Εάν μετρήσουμε σωστά το άλμα θα δούμε ότι τα μεγέθη που ακούμε δεν στέκουν και εάν προπονήσουμε τους αθλητές με το σωστό κινητικό πρότυπο (να φθάνει ψηλά με το χέρι και όχι να μαζεύει τα πόδια ψηλά) η αποτελεσματικότητα θα αυξηθεί σημαντικά.