Συνολικές προβολές σελίδας

ΣΥΣΤΑΣΗ

Με πολύ καλή διάθεση δημοσιεύω στο παρόν blog κάποια άρθρα που πιστεύω ότι μπορεί να βοηθήσουν κάποιους συναδέλφους γυμναστές ή προπονητές, υπάρχουν όμως αρκετοί που αναδημοσιεύουν τα δικά μου άρθρα σε δικά τους site ή blog χωρίς αναφορά στο όνομά μου ή στο blog από όπου προέρχονται τα άρθρα.

Στο εξής απαγορεύεται ρητά σε όλους να αναδημοσιεύουν άρθρα από το παρόν blog και δικά μου άρθρα από οπουδήποτε αλλού τα βρουν διαθέσιμα.

Δευτέρα, 1 Ιουλίου 2013

Σχετικά με την ευκινησία (Agility)


  Σαν ευκινησία ορίζεται η ικανότητα του αθλητή να αλλάζει κατεύθυνση εύκολα και γρήγορα χωρίς να χάνει την ισορροπία του.
  Η ευκινησία απαιτεί δύναμη, μικρό χρόνο αντίδρασης, ταχύτητα, ισορροπία, γενική και ειδική αντοχή, δύναμη αντίδρασης και νευρομυϊκή συναρμογή.
  Όλες οι παραπάνω ικανότητες προσφέρουν στην ευκινησία και η προπόνηση ευκινησίας προσφέρει στις περισσότερες από αυτές.
  Στις ασκήσεις ευκινησίας ο αθλητής πρέπει να αντιδρά γρήγορα σε ένα εξωτερικό ερέθισμα, να ξεκινά γρήγορα να κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση, να είναι έτοιμος να αλλάξει κατεύθυνση ή να σταματήσει άμεσα.
  Οι ασκήσεις ευκινησίας πρέπει να είναι έτσι σχεδιασμένες που να δημιουργούν ένα γρήγορο παιχνίδι, με ροή, ρυθμό και επαναλαμβανόμενες κινήσεις.
  Οι κινήσεις στην προπόνηση ευκινησίας μπορεί να είναι οριζόντιες, κάθετες, διαγώνιες και να αφορούν αλλαγή της κατεύθυνσης του σώματος ή μελών του σώματος.
  Οι ασκήσεις ευκινησίας δίνουν τη δυνατότητα για πολύπλευρη προπόνηση με ασκήσεις που μοιάζουν με παιχνίδι και προσφέρουν τη δυνατότητα του συναγωνισμού.
  Οι ασκήσεις ευκινησίας συντελούν στην ανάπτυξη της ταχύτητας εκκίνησης, της επιτάχυνσης, της επιβράδυνσης, του χρόνου αντίδρασης, της δύναμης αντίδρασης, της δυναμικής ισορροπίας και της γενικής αντοχής καθώς αποτελούν τέλεια μορφή διαλειμματικής προπόνησης.
  Οι ασκήσεις σε κάθε άθλημα πρέπει να επιλέγονται με βάση τις συνθήκες του αθλήματος, (κατεύθυνση, συχνότητα και απόσταση αλλαγής κατεύθυνσης).