Συνολικές προβολές σελίδας

ΣΥΣΤΑΣΗ

Με πολύ καλή διάθεση δημοσιεύω στο παρόν blog κάποια άρθρα που πιστεύω ότι μπορεί να βοηθήσουν κάποιους συναδέλφους γυμναστές ή προπονητές, υπάρχουν όμως αρκετοί που αναδημοσιεύουν τα δικά μου άρθρα σε δικά τους site ή blog χωρίς αναφορά στο όνομά μου ή στο blog από όπου προέρχονται τα άρθρα.

Στο εξής απαγορεύεται ρητά σε όλους να αναδημοσιεύουν άρθρα από το παρόν blog και δικά μου άρθρα από οπουδήποτε αλλού τα βρουν διαθέσιμα.

Δευτέρα, 8 Ιουλίου 2013

Ο τρόπος που κοιμόμαστε μπορεί να επιδεινώσει τα μυοσκελετικά προβλήματα



  Ο ύπνος αποτελεί ένα μεγάλο μέρος του 24ωρου μας, ως εκ τούτου, η θέση που βρισκόμαστε, ενώ κοιμόμαστε μπορεί να επηρεάσει τη στάση του σώματός μας και μπορεί ακόμη και να προκαλέσει πόνο στο μυοσκελετικό μας σύστημα.
  Στην πραγματικότητα, μπορεί να βελτιωθεί ή να εξαλειφθεί ο μυοσκελετικός πόνος απλά αλλάζοντας τη θέση που κοιμόμαστε.
  Θέλω να δούμε μερικά σημεία στον τρόπο που κοιμόμαστε και πώς μπορούμε να αλλάξουμε τη θέση του ύπνου μας για την ανακούφιση του μυοσκελετικού πόνου.


Πόνος στον αυχένα
  Ο πόνος στον αυχένα συχνά βελτιώνεται με μια απλή προσαρμογή στο ύψους του μαξιλαριού, καθώς το ύψος του μαξιλαριού μπορεί να βάλει τον αυχένα σε μια πολύ κακή θέση. Θα χρειαστεί να πειραματιστείτε για να καθορίσετε σε πιο ύψος μαξιλαριού αισθάνεστε άνετα, αλλά επενδύοντας σε ένα καλό μαξιλάρι μπορεί να βελτιώσετε σημαντικά τον πόνο στον αυχένα σε όποια θέση και να κοιμάστε.


Πόνος στον ώμο
  Ο ώμος είναι μια άλλη περιοχή που εκτίθεται από την κακή θέση ενώ κοιμόμαστε. Η θέση που φαίνεται να προκαλεί τα περισσότερα προβλήματα είναι όταν κοιμόμαστε σε πλάγια θέση με το σώμα μας πάνω στο χέρι μας. Η θέση αυτή τοποθετεί τον ώμο σε κλίση προς τα εμπρός και αυτό μπορεί να προκαλέσει ερεθισμό και βλάβη στην περιοχή. Εάν κοιμάστε σε πλάγια θέση, δοκιμάστε να τοποθετήσετε το χέρι σας κάτω από το κεφάλι σας, αυτό θα σας βοηθήσει να κρατήσετε τον ώμο σας, σε μια πιο φυσιολογική θέση και να αποφύγετε την κλίση προς τα εμπρός.
  Μια άλλη θέση που μπορεί να προκαλέσει πόνο στον ώμο είναι αυτή που κάποιος κοιμάται με το χέρι πάνω από το κεφάλι. Αρκετοί άνθρωποι δεν έχουν την κινητικότητα ή την ικανότητα να φέρουν τα χέρια τους πάνω από το κεφάλι τους όταν βρίσκονται στην όρθια θέση, έτσι όταν τα χέρια τους βρίσκονται σε αυτή τη θέση όταν κοιμούνται, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε πόνο και ερεθισμό στην περιοχή του ώμου. Σε αυτή την περίπτωση η μόνη λύση είναι να προσπαθήσει το άτομο να κρατήσει τα χέρια κάτω από το ύψος των ώμων την ώρα που κοιμάται.

Πόνος στη μέση
  Η οσφυαλγία ίσως είναι η πιο συχνή ενόχληση από μια κακή θέση ύπνου, επιτρέψτε μου να ξεκινήσω λέγοντας ότι ο ύπνος σε πρηνή θέση (όταν κοιμόμαστε πάνω στο στομάχι μας - μπρούμυτα) είναι η χειρότερη θέση, εάν πάσχετε από οσφυαλγία. Έτσι η πιο άμεση οδηγία θα ήταν να αλλάξετε θέση ύπνου, αλλά δεν είναι τόσο απλό να αλλάξει κάποιος τη θέση που κοιμάται. Η απάντηση είναι να χρησιμοποιήσετε μαξιλάρια για να βελτιώσετε την ευθυγράμμιση του σώματος σας. Για παράδειγμα, αν κοιμάστε πάνω στο στομάχι σας, τοποθετήστε ένα μαξιλάρι κάτω από τη λεκάνη σας για να δημιουργήσετε μια μικρή κάμψη στην οσφυϊκή μοίρα της σπονδυλικής στήλης, σε αντίθεση με την απλή πρηνή θέση που φέρνει την οσφυϊκή μοίρα της σπονδυλικής στήλης σε θέση υπερέκτασης. Η αλλαγή αυτή θα σας προσφέρει ανακούφιση όχι μόνο την ώρα του ύπνου αλλά και την επόμενη μέρα.
  Ο ύπνος σε ύπτια θέση (όταν κοιμάστε πάνω στην πλάτη σας – ανάσκελα) είναι μια πολύ καλύτερη θέση, αλλά μπορεί να προκαλέσει προβλήματα σε ορισμένους. Αν είστε ένας από αυτούς που κοιμάστε σε αυτή τη θέση και ενοχλήστε, δοκιμάστε να τοποθετήσετε ένα μαξιλάρι κάτω από τα γόνατά σας. Αυτή η τοποθέτηση θα βοηθήσει να μειωθεί η υπερέκταση στην οσφυϊκή μοίρα της σπονδυλικής στήλης.
  Ο ύπνος σε πλάγια θέση μπορεί να ενοχλήσει λιγότερο αλλά μπορεί να ενοχλεί κάποια άτομα, σε αυτή την περίπτωση ένα μαξιλάρι ανάμεσα στα γόνατα μπορεί συχνά να παρέχει σημαντική ανακούφιση.

 
Οδηγίες για την επιλογή στρώματος
  Συχνά άνθρωποι που κοιμούνται σε ακατάλληλα για αυτούς στρώματα παρουσιάζουν σημαντικό πόνο και δυσκαμψία κατά την πρωινή αφύπνιση.
  Το κατάλληλο στρώμα αποτελείται από ελαστικά υλικά που προσαρμόζονται στο σχήμα του σώματος και όχι το αντίθετο.
  Το κατάλληλο στρώμα πρέπει να παρέχει στήριξη και ανάπαυση στο σώμα προκειμένου ο ύπνος να είναι αναπαυτικός και ποιοτικός.
  Ένα πολύ σκληρό ή ένα πολύ μαλακό στρώμα είναι εξίσου ακατάλληλα. Σε γενικές γραμμές τα μέτρια στρώματα ενδείκνυνται σε όσους κοιμούνται μπρούμυτα, τα σκληρά στρώματα ενδείκνυνται σε όσους κοιμούνται ανάσκελα και τα μαλακά στρώματα ενδείκνυνται σε όσους κοιμούνται σε πλάγια θέση.
  Πριν αγοράσετε στρώμα καλό είναι να το δοκιμάσετε ξαπλώνοντας σε αυτό αρκετό χρόνο σε διάφορες θέσεις.
  Το στρώμα θα πρέπει, να προσαρμόζεται στο σχήμα του σώματος και ιδίως της σπονδυλικής στήλης, να κατανέμει τις πιέσεις ομοιόμορφα κατά μήκος του σώματος, να μειώνει την κίνηση του σώματος και να βελτιώνει την ποιότητα του ύπνου,
να μην αλλάζει η πίεση από το ένα μέρος στο άλλο κατά την κίνηση του ενός από τους δυο όταν πρόκειται για διπλό στρώμα που κοιμάται ζευγάρι και τέλος να παρέχει περιμετρική στήριξη.
  Η αγορά των κατάλληλων μαξιλαριών είναι επίσης σημαντική, ειδικά εάν έχετε προβλήματα στον αυχένα, το ύψος του μαξιλαριού είναι ιδιαίτερα σημαντικό όταν κοιμάστε σε πλάγια θέση.