Συνολικές προβολές σελίδας

ΣΥΣΤΑΣΗ

Με πολύ καλή διάθεση δημοσιεύω στο παρόν blog κάποια άρθρα που πιστεύω ότι μπορεί να βοηθήσουν κάποιους συναδέλφους γυμναστές ή προπονητές, υπάρχουν όμως αρκετοί που αναδημοσιεύουν τα δικά μου άρθρα σε δικά τους site ή blog χωρίς αναφορά στο όνομά μου ή στο blog από όπου προέρχονται τα άρθρα.

Στο εξής απαγορεύεται ρητά σε όλους να αναδημοσιεύουν άρθρα από το παρόν blog και δικά μου άρθρα από οπουδήποτε αλλού τα βρουν διαθέσιμα.

Πέμπτη, 18 Ιουλίου 2013

Εξέλιξη και Προπονητική


  Κάποιος με ρώτησε γιατί αλλάζω συνεχώς ασκήσεις στην προπόνηση των αθλητών και δεν κρατάω σταθερά ένα πρόγραμμα από χρόνο σε χρόνο, ειδικά όταν αυτό είναι επιτυχημένο.
  Με αυτό κατά νου, σκέφτηκα να επισημάνω κάποια σημεία που με ωθούν σε νέες καινοτόμες προσεγγίσεις στον τρόπο με τον οποίο προπονώ τους αθλητές.
  Πρώτα απ’ όλα ακόμη και όταν έχεις να κάνεις με την ίδια ομάδα, δεν έχεις να κάνεις απαραίτητα με τους ίδιους αθλητές και έχω πει παρά πολλές φορές ότι τα προγράμματα προπόνησης για την ανάπτυξη δεξιοτήτων που αφορούν τη δύναμη, πρέπει πάντα να δημιουργούνται με βάση τη λειτουργική αξιολόγηση του μυοσκελετικού συστήματος. Αλλά ακόμη και όταν έχεις να κάνεις με τους ίδιους αθλητές η λειτουργική αξιολόγηση του μυοσκελετικού συστήματος είναι απαραίτητη για τον επαναπροσδιορισμό του προπονητικού προγράμματος.
  Δεύτερο, η προπονητική συνεχώς βελτιώνεται και νέες έρευνες μας δίνουν τη δυνατότητα και τα ερεθίσματα για να επινοήσουμε νέες ασκήσεις ή όργανα γυμναστικής που μας δίνουν τη δυνατότητα να αναπτύσσουμε τις φυσικές ικανότητες των αθλητών με πιο αποδοτικό και ασφαλή τρόπο.
  Τρίτον, τα τελευταία χρόνια έχουμε εισαγάγει προπονητικά ερεθίσματα και έννοιες για την ανάπτυξη ικανοτήτων που παλιότερα μας διέφευγαν όπως η ιδιοδεκτικότητα, η σταθεροποίηση και η κινητικότητα, όπου το πεδίο ανάπτυξης ασκήσεων είναι ακόμη ανοικτό.
  Τέταρτον, στην προπονητική προστίθενται νέες τεχνικές που προέρχονται από την φυσικοθεραπεία, όπως η αυτοεφαρμοζόμενη τεχνική μυοπεριτονιακής απελευθέρωσης, άλλο ένα πεδίο για την ανάπτυξη ασκήσεων που είναι ακόμη ανοικτό.
  Πέμπτον, η πρόληψη και η μετα-θεραπευτική αποκατάσταση μυοσκελετικών κακώσεων είναι τομείς που ενσωματώνονται στην προπονητική και δημιουργούν νέα δεδομένα στη δημιουργία προπονητικών προγραμμάτων.
  Απλώς να αναφέρω ότι όλες τις νέες ασκήσεις πριν τις προσθέσουμε σε ένα προπονητικό πρόγραμμα πρέπει να τις αξιολογήσουμε κινησιολογικά και εμβιομηχανικά, και να είναι λειτουργικές για να εξυπηρετούν τη συμμετοχή του αθλητή στο άθλημά του και όχι να είναι δανεισμένες από άλλο άθλημα με τελείως διαφορετικές ανάγκες.