Συνολικές προβολές σελίδας

ΣΥΣΤΑΣΗ

Με πολύ καλή διάθεση δημοσιεύω στο παρόν blog κάποια άρθρα που πιστεύω ότι μπορεί να βοηθήσουν κάποιους συναδέλφους γυμναστές ή προπονητές, υπάρχουν όμως αρκετοί που αναδημοσιεύουν τα δικά μου άρθρα σε δικά τους site ή blog χωρίς αναφορά στο όνομά μου ή στο blog από όπου προέρχονται τα άρθρα.

Στο εξής απαγορεύεται ρητά σε όλους να αναδημοσιεύουν άρθρα από το παρόν blog και δικά μου άρθρα από οπουδήποτε αλλού τα βρουν διαθέσιμα.

Τρίτη, 27 Αυγούστου 2013

Πώς μπορούμε να περιορίσουμε τους παράγοντες που προκαλούν άγχος σε περιπτώσεις μεταγραφών



Καινούργια ομάδα…καινούργια αρχή 
και οι αθλητές καλούνται ν’ αντιμετωπίσουν το άγνωστο!!


Από την Ψυχολόγο, Νίκη Μουζάκη


  Ξεκινά η προετοιμασία και παρατηρούμε ότι εμφανίζονται τραυματισμοί απ’ την πρώτη κιόλας μέρα. 
  Οι αιτίες; Πολλές….τόσο προσωπικές (ελλιπής εκγύμναση κατά τη νεκρή αγωνιστική περίοδο, αποκατάσταση τραυματισμών που δεν έχει ολοκληρωθεί πλήρως), όσο και κοινωνικές ή καλύτερα ας πούμε αιτίες που οφείλονται σε σχέσεις αλληλεπίδρασης (λάθος προετοιμασία απ’ την πλευρά των προπονητών- γυμναστών, έντονη ανησυχία απ’ την πλευρά των αθλητών να φανούν αντάξιοι των προσδοκιών των δικών τους αλλά και των υπολοίπων που παρακολουθούν τη πορεία τους, των συμβολαίων τους (σε επαγγελματικό επίπεδο), της ʺχημείαςʺ με τους συναθλητές τους... κατ’ επέκταση ολόκληρης της διαδικασίας του πρωταθλήματος απ’ την οποία συνεπάγονται: έντονοι ρυθμοί προπόνησης, αρκετά φιλικά παιχνίδια και μεγάλος αριθμός αγώνων (πιθανότατα και ταξιδιών).
  Ας έχουμε υπόψη πως όταν ένας οργανισμός κατακλύζεται από άγχος αυτομάτως και ασυνείδητα κάποιες φορές το μυϊκό του σύστημα αρχίζει να σφίγγεται και να γίνεται άκαμπτο. Αυτό σημαίνει πως αναπόφευκτα όλων των ειδών οι μύες όντας ήδη φορτισμένοι αδυνατούν να παράγουν ενέργεια και να εκτελέσουν τις ασκήσεις χωρίς παραπάνω επιβάρυνση. Συνεπώς, οδηγούν το σώμα σε τραυματισμούς οι οποίοι με τη σειρά τους εντείνουν το άγχος.
  Το σημαντικότερο βοήθημα απ’ όλα είναι να μην ξεχνούν το στόχο τους , δηλαδή, να διερωτώνται οι αθλητές τους λόγους για τους οποίους ασχολούνται με τον αθλητισμό φέρνοντας έτσι στο μυαλό τους την κινητήρια δύναμη που θα τους βοηθήσει να βιώσουν περισσότερα θετικά συναισθήματα και λιγότερο άγχος (π.χ. Γιατί επέλεξα τη συγκεκριμένη ομάδα; Τι μπορώ να προσφέρω; Τι θέλω να πετύχω; Με τι είμαι προσωπικά ικανοποιημένος/-η; Τι θα κερδίσω; Γιατί μου αρέσει ν’ αγωνίζομαι;). 
  Στην προσπάθειά τους  αυτή καλό θα ήταν πριν την επιλογή της εκάστοτε ομάδας να έχει προηγηθεί μία καταγραφή τόσο των θετικών όσο και των αρνητικών πτυχών κάθε ομάδας την οποία έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν οι αθλητές. Στην καταγραφή αυτή απαιτείται απόλυτη ειλικρίνεια!!


Να είστε ο εαυτός σας!!!
  Με αυτογνωσία και πίστη στον εαυτό σας κερδίζεται σε βάθος χρόνου η ηθική και αγωνιστική εκτίμηση των άλλων. Γνωρίζοντας τις αδυναμίες σας δουλεύετε πάνω σ’ αυτές. Αναγνωρίζοντας τις ικανότητές σας προσφέρετε το 100% της απόδοσής σας τόσο στις προπονήσεις όσο και στους αγώνες. Επομένως, αναζητούμε περισσότερη άσκηση και λιγότερη σκέψη!


Υπομονή και αποδοχή!!! 
  Κάθε μέρα έχετε την ευκαιρία να ξεκινήσετε μία νέα προσπάθεια έχοντας παρατηρήσει τον εαυτό σας σε ανάλογες εμπειρίες του παρελθόντος. Ν’ αποδέχεστε τόσο την καλή όσο και την κακή σας μέρα. Η τελευταία δεν αντιπροσωπεύει την αξία σας γενικότερα ως άνθρωπο- παίχτη!


Ν’ αποφεύγετε τη σύγκριση με τις προηγούμενες χρονιές καθώς και με άλλους συμπαίχτες!!! 
  Ο ρόλος της επόμενης μέρας είναι απλά να σας υπενθυμίζει  πως το μόνο που οφείλετε να κάνετε είναι να είστε λίγο καλύτεροι ή πιο ικανοποιημένοι ή πιο γεμάτοι μέσα σας από την προηγούμενη μέρα καθαρά σε ατομικό επίπεδο.

Εξ’ ορισμού η σύγκριση με άλλους παίκτες βιώνεται με αίσθημα κατωτερότητας εξαιτίας της άγνοιας για το τι πραγματικά είναι, τι σκέφτεται, πως αντιλαμβάνεται και πως βιώνει τις καταστάσεις ο συμπαίχτης σας!


ΜΗΝ ΑΦΗΝΕΤΕ ΤΙΣ ΠΑΓΙΔΕΣ ΤΟΥ ΜΥΑΛΟΥ ΝΑ ΣΑΣ ΣΤΕΡΗΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΟΛΑΥΣΗ ΚΑΘΕ ΜΙΚΡΗΣ - ΜΟΝΑΔΙΚΗΣ ΣΤΙΓΜΗΣ ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ…..ΚΙΝΗΘΕΙΤΕ Ή ΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΚΑΤΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟ ΓΙΑ ΕΣΑΣ.