Συνολικές προβολές σελίδας

ΣΥΣΤΑΣΗ

Με πολύ καλή διάθεση δημοσιεύω στο παρόν blog κάποια άρθρα που πιστεύω ότι μπορεί να βοηθήσουν κάποιους συναδέλφους γυμναστές ή προπονητές, υπάρχουν όμως αρκετοί που αναδημοσιεύουν τα δικά μου άρθρα σε δικά τους site ή blog χωρίς αναφορά στο όνομά μου ή στο blog από όπου προέρχονται τα άρθρα.

Στο εξής απαγορεύεται ρητά σε όλους να αναδημοσιεύουν άρθρα από το παρόν blog και δικά μου άρθρα από οπουδήποτε αλλού τα βρουν διαθέσιμα.

Τετάρτη, 6 Νοεμβρίου 2013

Ασκήσεις και εύρος κίνησης



  Για να καταλάβουμε τι συμβαίνει σε κάποιες ασκήσεις πρέπει να δούμε το εύρος κίνησης που αυτές εκτελούνται, ένα εύκολο παράδειγμα είναι οι ασκήσεις που χρησιμοποιούν πολλοί γυμναστές, οπως η άσκηση γνωστή σαν άσκηση ʺτραπεζάκιʺ και η άσκηση τρικεφάλων ανάμεσα σε δύο πάγκους, όπου η άρθρωση του ώμου καλείται να λειτουργήσει έξω από το φυσιολογικό εύρος κίνησης.
  Το φυσιολογικό εύρος κίνησης στην υπερέκταση του ώμου είναι 50 έως 60 μοίρες, στις ασκήσεις αυτές η άρθρωση του ώμου στο τέλος της κίνησης φθάνει παθητικά στις 90 μοίρες υπερέκτασης.

  Φαντάζομαι ότι δεν σας είναι πολύ δύσκολο να καταλάβετε τι συμβαίνει στην άρθρωση όταν την αναγκάζουμε να κινηθεί πέρα από το φυσιολογικό εύρος κίνησης και μάλιστα με φορτίο.

  Ξέρω βέβαια ότι οι περισσότεροι που διαβάζετε αυτό το άρθρο και χρησιμοποιείτε αυτές τις ασκήσεις θα έχετε την ίδια αντίδραση που έχουν οι περισσότεροι σε σεμινάρια ή σε κατ’ ιδίαν συζητήσεις, ʺσιγά τώρα μην τραυματιστεί κανένας από αυτήν την άσκησηʺ, νομίζοντας ότι οι τραυματισμοί συμβαίνουν από τα μεγάλα φορτία, στην πραγματικότητα κάποιος που χρησιμοποιεί μεγάλα φορτία μέσα στο φυσιολογικό εύρος κίνησης και με σωστό κινητικό πρότυπο κινδυνεύει να τραυματιστεί πολύ λιγότερο από αυτόν που γυμνάζεται με μικρά φορτία και με εύρος κίνησης έξω από το φυσιολογικό.