Συνολικές προβολές σελίδας

ΣΥΣΤΑΣΗ

Με πολύ καλή διάθεση δημοσιεύω στο παρόν blog κάποια άρθρα που πιστεύω ότι μπορεί να βοηθήσουν κάποιους συναδέλφους γυμναστές ή προπονητές, υπάρχουν όμως αρκετοί που αναδημοσιεύουν τα δικά μου άρθρα σε δικά τους site ή blog χωρίς αναφορά στο όνομά μου ή στο blog από όπου προέρχονται τα άρθρα.

Στο εξής απαγορεύεται ρητά σε όλους να αναδημοσιεύουν άρθρα από το παρόν blog και δικά μου άρθρα από οπουδήποτε αλλού τα βρουν διαθέσιμα.

Πέμπτη, 22 Μαΐου 2014

Η προσγείωση μετά από άλμα είναι κρίσιμης σημασίας για τους αθλητές


  Στα προπονητικά προγράμματα για τους αθλητές ομαδικών αθλημάτων (πετοσφαίριση, καλαθοσφαίριση, χειροσφαίριση κ.α.) θα πρέπει να ενσωματώνονται ασκήσεις που προάγουν την τεχνική προσγείωσης, οι ασκήσεις αυτές είναι  απαραίτητες για την απορρόφηση των δυνάμεων που δημιουργούνται κατά την προσγείωση.
  Φυσικά το άλμα είναι σημαντικό αλλά για την πρόληψη τραυματισμών και την ετοιμότητα για πλάγια κίνηση και ένα δεύτερο συνεχόμενο άλμα εάν χρειαστεί, η προσγείωση μετά από ένα άλμα είναι κρίσιμης σημασίας.
  Κάθε φορά που τα πόδια έρχονται σε επαφή με το έδαφος δημιουργείται μια δύναμη αντίδρασης. Ο τύπος όπου η δύναμη ισούται με τη μάζα επί την επιτάχυνση (F = ma) ισχύει  και για τη δύναμη αντίδρασης από το έδαφος. Το σώμα ενός ατόμου έχει μάζα και υπόκειται στην επιτάχυνση της βαρύτητας (9,8 m/s), η οποία οδηγεί σε μια δύναμη αντίδρασης από το έδαφος κάθε φορά που τα πόδια έρχονται σε επαφή με το έδαφος μετά από ένα άλμα.
  Οι δυνάμεις συνήθως εκφράζονται σε Νewton (N = 1 kg Χ m/s), αλλά για την πραγματοποίηση συγκρίσεων μεταξύ διαφόρων ατόμων και δραστηριοτήτων για τις δυνάμεις προσγείωσης, οι δυνάμεις μπορεί να εκφράζονται σε πολλαπλάσια του βάρους σώματος.
  Οι περισσότερες μελέτες αναφέρουν τις κατακόρυφες δυνάμεις που συνδέονται με την προσγείωση οι οποίες ονομάζονται κάθετες δυνάμεις αντίδρασης του εδάφους.
  Οι δυνάμεις αντίδρασης του εδάφους υποδεικνύουν την ένταση και τη διάρκεια του φορτίου που το σώμα υποβάλλεται κατά την επαφή με το έδαφος.
  Όπως φαίνεται στον πίνακα, οι δυνάμεις που συνδέονται με ορισμένες δραστηριότητες είναι τεράστιες. Αλλά αυτές είναι μόνο κάθετες δυνάμεις αντίδρασης του εδάφους. Στο σώμα δρουν επίσης δυνάμεις σε οριζόντια και πλάγια κατεύθυνση.   
  Για παράδειγμα, αν ένας αθλητής εκτελεί ένα κατακόρυφο άλμα κατ' ευθείαν επάνω και προς τα κάτω, η δύναμη που ασκείται στο σώμα είναι κατά κύριο λόγο είναι κάθετη.
  Ωστόσο, η προσγείωση από ένα τριών βημάτων layup στο μπάσκετ περιλαμβάνει κυρίως κατακόρυφες και οριζόντιες δυνάμεις.
  Ένας επιθετικός παίχτης στο βόλεϊ που χρησιμοποιεί μια τοξοειδή προσέγγιση τριών ή τεσσάρων βημάτων θα οδηγηθεί σε σημαντικές δυνάμεις προσγείωσης προς όλες τις κατευθύνσεις.
  Ο πρωταρχικός στόχος της προσγείωσης είναι να μειωθεί ή να σταματήσει η κάθετη, οριζόντια και πλάγια ορμή του σώματος.
  Οι ασκήσεις που προάγουν την τεχνική προσγείωσης, είναι  απαραίτητες για την απορρόφηση των δυνάμεων που δημιουργούνται κατά την προσγείωση.