Συνολικές προβολές σελίδας

ΣΥΣΤΑΣΗ

Με πολύ καλή διάθεση δημοσιεύω στο παρόν blog κάποια άρθρα που πιστεύω ότι μπορεί να βοηθήσουν κάποιους συναδέλφους γυμναστές ή προπονητές, υπάρχουν όμως αρκετοί που αναδημοσιεύουν τα δικά μου άρθρα σε δικά τους site ή blog χωρίς αναφορά στο όνομά μου ή στο blog από όπου προέρχονται τα άρθρα.

Στο εξής απαγορεύεται ρητά σε όλους να αναδημοσιεύουν άρθρα από το παρόν blog και δικά μου άρθρα από οπουδήποτε αλλού τα βρουν διαθέσιμα.

Τρίτη, 27 Μαΐου 2014

Διαχωρισμός ή διάσταση ορθού κοιλιακού ή Χαλάρωση λευκής γραμμής


  Μερικές φορές το  ίδιο πρόβλημα βρίσκεται συνεχώς μπροστά μου, τις τελευταίες δέκα μέρες βρέθηκα να πρέπει να αντιμετωπίσω ξανά και ξανά την διάσταση του ορθού κοιλιακού, τόσο σε γυναίκες που γέννησαν πρόσφατα αλλά και σε έναν άνδρα που αντιμετωπίζει αυτό το πρόβλημα. Όλοι είχαν πάρει οδηγίες από κάποιους γυμναστές και φυσιοθεραπευτές να κάνουν ασκήσεις για τον εγκάρσιο κοιλιακό και να μην αυξάνουν την ενδοκοιλιακή πίεση όταν κάνουν γυμναστική, αλλά και στις καθημερινές τους δραστηριότητες, με στόχο να μειωθεί και τελικά να κλείσει το χάσμα που έχει δημιουργηθεί στους κοιλιακούς.  
  Ο διαχωρισμός ή διάσταση των κοιλιακών μυών και συγκεκριμένα του ορθού κοιλιακού είναι μια συνηθισμένη κατάσταση μετά από την εγκυμοσύνη ή λόγω της μακροχρόνιας φόρτισης των κοιλιακών και μπορεί να συμβεί στον καθένα.
  Οι ορθοί κοιλιακοί μύες των δύο πλευρών σχηματίζουν το πρόσθιο κοιλιακό τοίχωμα και βρίσκονται δεξιά και αριστερά της μέσης γραμμής της κοιλιάς, η συνένωση των δύο ορθών μυών στην μεσότητα της κοιλιάς σχηματίζει την λευκή γραμμή.
  Κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης η λευκή γραμμή διαχωρίζεται και ο ορθός κοιλιακός μετατοπίζεται από την κεντρική θέση για να αυξηθεί ο χώρος για το έμβρυο. Η διάμετρος της μέσης κατά την εγκυμοσύνη αυξάνεται από 66 έως 117 εκατοστά του μέτρου.
  Η διάσταση του ορθού κοιλιακού συμβαίνει κατά το τρίτο τρίμηνο της εγκυμοσύνης και μπορεί να εμφανιστεί πάνω ή κάτω από το επίπεδο του ομφαλού, μετά την γέννα οι κοιλιακοί επιστρέφουν στην αρχική τους κατάσταση αλλά μερικές φορές αυτό το χάσμα που δημιουργείται στους κοιλιακούς κατά την εγκυμοσύνη παραμένει ανοιχτό χωρίς να δημιουργεί άμεσα προβλήματα στις περισσότερες περιπτώσεις. Μπορεί όμως έμμεσα να δημιουργήσει προβλήματα στην σταθεροποίηση του σώματος.
  Το οξύμωρο της υπόθεσης είναι ότι από την μια δίνουν οδηγίες να μην αυξάνεται η ενδοκοιλιακή πίεση και από την άλλη να γυμνάζουν τον εγκάρσιο κοιλιακό ο οποίος είναι ένας από τους πρωταγωνιστές για την ανάπτυξη της ενδοκοιλιακής πίεσης.
  Πέρα από αυτό ο εγκάρσιος κοιλιακός για να συσπασθεί και να αυξήσει την ενδοκοιλιακή πίεση πρέπει να βρει σταθερή βάση στην έκφυσή του τη θωρακοσφυϊκή περιτονία, τη λαγόνια ακρολοφία, το έξω ήμισυ του βουβωνικού πόρου και τις έξι τελευταίες πλευρές, και στην κατάφυση του στην απονεύρωση της λευκής γραμμής, εκεί δηλαδή που υπάρχει το χάσμα των κοιλιακών.
  Όλοι μπορούμε να καταλάβουμε ότι η γραμμή έλξης του εγκάρσιου κοιλιακού στην λευκή γραμμή είναι σε πλήρη αντίθεση και η πιθανότητα να μειωθεί ή να κλείσει το χάσμα που έχει δημιουργηθεί είναι μηδενική.
Γραμμή έλξης εγκάρσιου κοιλιακού