Συνολικές προβολές σελίδας

ΣΥΣΤΑΣΗ

Με πολύ καλή διάθεση δημοσιεύω στο παρόν blog κάποια άρθρα που πιστεύω ότι μπορεί να βοηθήσουν κάποιους συναδέλφους γυμναστές ή προπονητές, υπάρχουν όμως αρκετοί που αναδημοσιεύουν τα δικά μου άρθρα σε δικά τους site ή blog χωρίς αναφορά στο όνομά μου ή στο blog από όπου προέρχονται τα άρθρα.

Στο εξής απαγορεύεται ρητά σε όλους να αναδημοσιεύουν άρθρα από το παρόν blog και δικά μου άρθρα από οπουδήποτε αλλού τα βρουν διαθέσιμα.

Πέμπτη, 11 Σεπτεμβρίου 2014

Σημείο του πόνου και σημείο προέλευσης του πόνου


  Το σύστημα αντιμετώπισης των τραυματισμών υπέρχρησης είναι έτσι δομημένο ώστε να αντιμετωπίζει το σημείο του πόνου χωρίς να ενδιαφέρεται ιδιαίτερα να αντιμετωπίσει τι είναι αυτό που δημιούργησε το πρόβλημα και σε τι κατάσταση είναι ο μυς ή οι μύες που κινούν τον τένοντα ή την άρθρωση ή ακόμη σε τι κατάσταση είναι οι ανταγωνιστές ή οι συνεργοί μύες.
  Οι περισσότεροι έχουν εκπαιδευτεί σε ένα μοντέλο αντιμετώπισης του σημείου του πόνου χωρίς να ασχολούνται με το σύνολο του προβλήματος, ο πόνος όμως μπορεί να είναι γενικά αποτέλεσμα μιας ανισορροπίας δυνάμεων μεταξύ αγωνιστών και ανταγωνιστών μυών, αρκετά μακριά από το σημείο του πόνου ή αδυναμίας συναγωνιστών μυών ή του πρωταγωνιστή της κίνησης της άρθρωσης που παρουσιάζει το πρόβλημα.
  Οι τραυματισμοί υπέρχρησης δημιουργούνται με την πάροδο του χρόνου, συχνά ως αποτέλεσμα συνεχών επιβαρύνσεων με πολύ μεγάλη συχνότητα τόσο στην προπονητική μονάδα όσο και στη διάρκεια της προπονητικής περιόδου.
  Μπορεί ο πόνος συχνά να είναι αισθητός στα σημεία σύνδεσης, όπως στον τένοντα της επιγονατίδας ή τον αχίλλειο τένοντα, αλλά το σημείο προέλευσης του πόνου μπορεί να είναι κάπου αλλού. Η λύση στις περισσότερες περιπτώσεις είναι μακριά από το σημείο του πόνου, σαν παράδειγμα μπορούμε να αναφέρουμε ότι η αδυναμία των γλουτιαίων μπορεί να οδηγήσει σε πόνο στην εμπρόσθια επιφάνεια του γόνατος, πόνο στην εμπρόσθια επιφάνεια του ισχίου, τραβήγματα ή θλάσεις στους οπίσθιους μηριαίους ή και οσφυαλγία.
  Για τους παραπάνω λόγους όταν πρόκειται να καταρτιστεί ένα πρόγραμμα προπόνησης μυϊκής ενδυνάμωσης πρέπει απαραίτητα να γίνεται μυοσκελετικός έλεγχος για να αξιολογηθεί το μυοσκελετικό σύστημα αν έχει μυϊκές ανισορροπίες, αδυναμίες ή και ασυμμετρίες στη δύναμη και την κινητικότητα. Είτε ο στόχος του προγράμματος είναι η απώλεια λίπους, η ανάπτυξη μυϊκής μάζας, ή η βελτίωση των αθλητικών επιδόσεων, ο στόχος μας πάντα, πρώτα απ' όλα πρέπει να είναι η διατήρηση της ακεραιότητας των αρθρώσεων, η σωστή πυροδότηση από το νευρικό σύστημα και η σωστή σταθεροποίηση και στάση του σώματος.
  Κανένας στόχος δεν πρόκειται να επιτευχθεί εάν το νευρομυοσκελετικό σύστημα δεν λειτουργεί σωστά και δεν αφήνει το άτομο να παράγει το μέγιστο έργο.
  Στην πραγματικότητα αυτές είναι οι δυο καταστάσεις του μυϊκού συστήματος, (αδυναμία και βράχυνση) που δημιουργούν τους χρόνιους τραυματισμούς στο μυοσκελετικό σύστημα. Ειδικότερα, ο μυϊκός τόνος ηρεμίας μεταξύ αγωνιστών και ανταγωνιστών μυών, καθώς και η κινητικότητα των αρθρώσεων που εξαρτάται κατά μεγάλο βαθμό από τη δύναμη ή τη βράχυνση των μυών που περιβάλουν μια άρθρωση.
  Φυσιολογικά η αναλογία του μυϊκού τόνου ηρεμίας μεταξύ αγωνιστών και ανταγωνιστών που περιβάλλουν μια άρθρωση δημιουργεί τη θέση ηρεμίας. Η ανισορροπία στην αναλογία του μυϊκού τόνου ηρεμίας δημιουργεί προβλήματα και μεταξύ τμημάτων του σώματος καθώς η ακαμψία ενός μέλους και η υπερκινητικότητα κάποιου άλλου δημιουργούν τις προϋποθέσεις για μυοσκελετικές κακώσεις.
  Η αύξηση του εύρους κίνησης στο φυσιολογικό πριν την προπόνηση και η ενεργοποίηση των αδύναμων μυών με ερεθίσματα πάνω από το ελάχιστο που χρησιμοποιείται στις καθημερινές δραστηριότητες με ασκήσεις λειτουργικής προθέρμανσης δίνουν τη δυνατότητα να αποφύγουμε τις μυοσκελετικές κακώσεις και να αυξήσουμε τη σωματική απόδοση.