Συνολικές προβολές σελίδας

ΣΥΣΤΑΣΗ

Με πολύ καλή διάθεση δημοσιεύω στο παρόν blog κάποια άρθρα που πιστεύω ότι μπορεί να βοηθήσουν κάποιους συναδέλφους γυμναστές ή προπονητές, υπάρχουν όμως αρκετοί που αναδημοσιεύουν τα δικά μου άρθρα σε δικά τους site ή blog χωρίς αναφορά στο όνομά μου ή στο blog από όπου προέρχονται τα άρθρα.

Στο εξής απαγορεύεται ρητά σε όλους να αναδημοσιεύουν άρθρα από το παρόν blog και δικά μου άρθρα από οπουδήποτε αλλού τα βρουν διαθέσιμα.

Κυριακή, 8 Μαρτίου 2015

Τι πρέπει να γνωρίζετε στην προσπάθεια να χάσετε βάρος


- Η απώλεια βάρους δεν είναι σταθερή
  Μην περιμένετε να χάνετε βάρος κάθε μέρα, αυτό δεν θα συμβεί για πάρα πολλούς λόγους.
  Ημέρα με την ημέρα το βάρος σας θα κυμαίνεται προς τα πάνω και προς τα κάτω, με άλλα λόγια η απώλεια βάρους δεν είναι γραμμική.
  Συνεπώς δεν θα μειωθεί το βάρος σας με σταθερό ρυθμό σε καθημερινή, εβδομαδιαία ή ακόμα και μηνιαία βάση.
  Ωστόσο ενώ οι διακυμάνσεις είναι απογοητευτικές, σε μια μακροπρόθεσμη προοπτική, πρέπει να μπορείτε να δείτε μόνο τη γενική πτωτική τάση.
  Ακόμη είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι δεν μπορείτε να προβλέψετε πόσο βάρος θα χάσετε σε μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο.
  Αυτό που μπορείτε να κάνετε είναι να παρακολουθείτε το βάρος σας σε εβδομαδιαία βάση και με τις ίδιες συνθήκες, (ημέρα, ώρα, ρουχισμός, ζυγαριά).

- Η απώλεια μισού κιλού σωματικού βάρους ανά εβδομάδα είναι σημαντική πρόοδος
  Δυστυχώς, οι περισσότεροι δεν καταλαβαίνουν ή δεν θέλουν να καταλάβουν αυτή την αργή αλλά σημαντική μείωση του βάρους.
  Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν έχουν ιδέα για το τι θα χάσουν ή από τι θα χάσουν με την γρήγορη απώλεια βάρους, και συχνά σκέφτονται να χάσουν τουλάχιστον 2 κιλά την εβδομάδα.
  Συμφωνώ ότι όταν ξεκινάτε για πρώτη φορά ένα πρόγραμμα απώλειας βάρους μπορεί αρχικά να χάσετε περισσότερο, σε ορισμένες περιπτώσεις μέχρι και 4 κιλά κατά την πρώτη εβδομάδα.
  Ωστόσο αυτό που θα χάσετε θα είναι κυρίως υγρά και μυϊκός ιστός, τα υγρά του σώματος θα αποκατασταθούν με την πρώτη ευκαιρία που θα δώσετε στο σώμα σας, και η μείωση του μυϊκού ιστού που είναι ζωτικής σημασίας θα επιβραδύνει την προσπάθεια σας για την μείωση του βάρους σας.

- Η ζυγαριά δεν λέει όλη την αλήθεια
  Ενώ η ζυγαριά μπορεί να είναι ένα χρήσιμο εργαλείο για να δείτε εάν έχετε χάσει βάρος με την πάροδο του χρόνου, είναι όμως σημαντικό να καταλάβετε ότι το βάρος που θα χάσετε προέρχεται από διάφορα βιολογικά υλικά, όπως τα υγρά του σώματος και ο μυϊκός ιστός, στην πραγματικότητα η γενική απώλεια βάρους δεν πρέπει να μας ενδιαφέρει, αλλά μόνο η μείωση του σωματικού λίπους.
  Η ζυγαριά δεν μπορεί να σας πληροφορήσει από τι ακριβώς έχετε χάσει το βάρος σας, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την ζυγαριά για την παρακολούθηση της προόδου στην πάροδο του χρόνου, αλλά είναι εξαιρετικά σημαντικό να συνειδητοποιήσετε ότι δεν είναι όλα τα κιλά που χάνετε απώλεια λίπους.

- Η ζυγαριά δεν είναι ο μόνος τρόπος για να παρακολουθείτε την απώλεια βάρους
  Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να παρακολουθείτε την απώλεια βάρους εκτός από την ζυγαριά, ο σωστός επιστημονικός τρόπος είναι να συνδυάζετε την ζύγιση του σώματος με μια επιστημονικά αποδεκτή μέθοδο μέτρησης της σύνθεσης του σώματος. Με αυτό τον τρόπο θα γνωρίζετε πόσο βάρος χάνετε αλλά και από τι το χάνετε.
  Η άλλη απλή μέθοδος είναι να παρακολουθείτε στον καθρέφτη ή καλύτερα από τα ρούχα σας εάν χάνετε από τα επίμαχα σημεία, αυτά είναι και οι λιπαποθήκες σας, εάν τα σημεία αυτά μειώνονται μαζί με την απώλεια σωματικού βάρους πιθανόν είσαστε στο σωστό δρόμο, το αντίθετο δείχνει πιθανή απώλεια μεγάλης ποσότητας υγρών και μυϊκού ιστού.

- Επαναξιολογήστε την δίαιτα σας
  Σε περίπτωση που δεν χάνετε βάρος για διάστημα μεγαλύτερο των 2 εβδομάδων πιθανόν ήρθε η ώρα να επαναξιολογήσετε την δίαιτα σας.
  Εάν ακολουθείτε την ίδια δίαιτα για μεγάλο χρονικό διάστημα πιθανόν να βρίσκεστε σε ένα νέο μικρότερο σωματικό βάρος και η περαιτέρω απώλεια σωματικού βάρους απαιτεί λιγότερες θερμίδες ή περισσότερη σωματική δραστηριότητα ή λίγο και από τα δυο.
  Εάν δεν ακολουθείτε την ίδια δίαιτα για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα πιθανόν μετά τις δύο εβδομάδες να δείτε ξαφνικά μια σημαντική απώλεια βάρους, λέω 2 εβδομάδες, όχι επειδή είναι ένα μαγικό χρονικό διάστημα, αλλά επειδή το σώμα και ειδικά το ορμονικό σύστημα χρειάζεται ένα διάστημα περίπου 14 ημέρων για να προσαρμοστεί σε μια νέα κατάσταση.
  Δυστυχώς οι περισσότεροι μετά από μερικές ημέρες στασιμότητας στην απώλεια βάρους αποφασίζουν να μειώσουν δραστικά την κατανάλωση θερμίδων ή να αυξήσουν την σωματική τους δραστηριότητα ή και τα δύο, αυτό τους οδηγεί σε ένα φαύλο κύκλο μεγαλύτερης απώλειας υγρών και μυϊκού ιστού.
  Επειδή το βάρος σας δεν μειώνεται για λίγες μέρες δεν σημαίνει ότι πρέπει να αλλάξετε δραστικά την προσέγγισή σας.

- Δεν σημαίνει τίποτα για την προσπάθειά σας εάν μια μέρα βγείτε εκτός προγράμματος
  Πολλές φορές ακούμε κάποιους να λένε χθες ʺχάλασαʺ την δίαιτά μου και πάει χαμένη όλη η προσπάθεια που έκανα, στην πραγματικότητα τίποτα δεν έχει χαθεί την επόμενη μέρα όλα συνεχίζονται κανονικά.
  Εάν βγείτε εκτός προγράμματος μία ή δύο μέρες λόγω κάποιας κοινωνικής υποχρέωσης, (γενέθλια, γιορτή, κλπ), πιθανόν την άλλη μέρα να ζυγίζετε λίγο περισσότερο.
  Δεν χρειάζεται να είναι κανείς ιδιοφυΐα για να καταλάβει ότι μία ή δύο μέρες με περισσότερο φαγητό από το κανονικό δεν πρόκειται να προσθέσει κάποια κιλά λίπους στο σώμα σας, μπορεί όμως να προσθέσει κάποια ποσότητα υγρών και την επόμενη μέρα να ζυγίζετε λίγο περισσότερο, για το λόγο αυτό μην μπαίνετε στον κόπο να ζυγιστείτε το επόμενο πρωί.

- Την ημέρα μετά από γυμναστική πιθανόν να ζυγίζετε περισσότερο
  Μπορεί να γυμναστήκατε και να καταναλώσατε κάποιες θερμίδες, αλλά το βάρος σας την επόμενη μέρα να είναι λίγο περισσότερο ειδικά εάν γυμναστήκατε με βάρη.
  Αυτό είναι φυσιολογικό να συμβαίνει καθώς οι μικροτραυματισμοί στις μυϊκές ίνες δημιουργούν μικροφλεγμονές και κατ΄ επέκταση κατακράτηση υγρών.