Συνολικές προβολές σελίδας

ΣΥΣΤΑΣΗ

Με πολύ καλή διάθεση δημοσιεύω στο παρόν blog κάποια άρθρα που πιστεύω ότι μπορεί να βοηθήσουν κάποιους συναδέλφους γυμναστές ή προπονητές, υπάρχουν όμως αρκετοί που αναδημοσιεύουν τα δικά μου άρθρα σε δικά τους site ή blog χωρίς αναφορά στο όνομά μου ή στο blog από όπου προέρχονται τα άρθρα.

Στο εξής απαγορεύεται ρητά σε όλους να αναδημοσιεύουν άρθρα από το παρόν blog και δικά μου άρθρα από οπουδήποτε αλλού τα βρουν διαθέσιμα.

Πέμπτη, 27 Αυγούστου 2015

Τέσσερις βασικές συνιστώσες για τη δημιουργία προπονητικών προγραμμάτων


Σκεπτικό
  Το σκεπτικό είναι η βάση για το σχεδιασμό του προπονητικού προγράμματος. Ας πούμε ότι έχετε γράψει ένα πρόγραμμα για τον εαυτό σας, και κάθομαι δίπλα σας για να δούμε πως σκεφτήκατε.
Μπορείτε να μου πείτε ακριβώς γιατί επιλέξατε:
- Μια συγκεκριμένη άσκηση;
- Έναν αριθμό σετ και επαναλήψεων;
- Μια συγκεκριμένη ταχύτητα επαναλήψεων;
- Έναν συγκεκριμένο χρόνο διαλείμματος;

Προοδευτικότητα
  Η εξέλιξη ενός προπονητικού προγράμματος είναι ένα συστατικό του σωστού προγραμματισμού.
  Όταν ξεκινάτε με ένα αθλητή ή γυμναζομενο το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε είναι να τον αξιολογήσετε, το κάνετε ή απλώς μαντεύτε.
  Η αξιολόγηση είναι απολύτως κρίσιμη όσον αφορά την πρόοδο του προπονητικού προγράμματος, αλλά όταν δεν αξιολογείτε, πώς ξέρετε από πού να αρχίσετε;
  Αλλά το πιο σημαντικό, από τη στιγμή που γνωρίζουμε από πού να αρχίσουμε, γνωρίζουμε και μέχρι που μπορούμε, μέχρι πότε μπορούμε, και πως μπορούμε να φθάσουμε στο στόχο.

Αποδοτικότητα
  Η αποδοτικότητα είναι μια λέξη που δεν χρησιμοποιούμε πολύ σε αυτόν τον τομέα, και ελπίζω ότι θα αλλάξει στο μέλλον.
Όταν πρόκειται για την απόδοση σε σχέση με την προπόνηση ή τον αγώνα, οι ερωτήσεις είναι:
- Προπονείτε τους σωστούς μύες
- Προπονείτε στη σωστή αναλογία εργασίας προς διάλειμμα
- Προπονείτε στο σωστό επίπεδο της δύναμης

Συμμετρία
  Όσο πιο συμμετρικά είναι γυμνασμένοι οι αθλητές, κατά τη γνώμη μου, τόσο μικρότερες είναι οι πιθανότητες να τραυματιστούν.
  Αλλά ο όρος συμμετρία είναι πολύ ασαφής, τι ακριβώς εννοούμε συμμετρία; Όχι, δεν μιλάμε για την εξισορρόπηση της μυϊκής μάζας στα διάφορα μέρη του σώματος.
Αντίθετα, ψάχνω τη συμμετρία σε τρία επίπεδα:
- Κινητικότητα
- Κινητικό έλεγχο
- Δύναμη

   Ένα πράγμα που θα ήθελα να αναφέρω εδώ είναι ότι οι αθλητικές δραστηριότητες εκ φύσεως είναι ασύμμετρες και οδηγούν σε ασυμμετρίες.
  Ο στόχος λοιπόν είναι να κρατήσεις τους αθλητές υγιείς και στην κορυφή του αθλήματός τους. Αντί να ασχολείσαι ποσά κιλά μπορεί να σηκώσει ένας αθλητής στα ημικαθίσματα ή στις πιέσεις πάγκου, πρέπει να βρεις τρόπους για να κρατήσεις τις ασυμμετρίες τους υπό έλεγχο, ενώ διατηρείς τις φυσικές ικανότητες και τα χαρακτηριστικά που είναι απαραίτητα για το άθλημά τους.
  Όταν έχουμε όλες αυτές τις συνιστώσες σωστές, όχι μόνο βελτιώνεται η απόδοση, αλλά μειώνεται σημαντικά και η πιθανότητα τραυματισμού.
  Όπως έχω πει πολλές φορές, δεν πρέπει να εξετάσουμε την κάθε μια παράμετρο χωριστά και μεμονωμένα, αλλά πρέπει να αντιμετωπίζονται ως ένα και το αυτό.