Συνολικές προβολές σελίδας

ΣΥΣΤΑΣΗ

Με πολύ καλή διάθεση δημοσιεύω στο παρόν blog κάποια άρθρα που πιστεύω ότι μπορεί να βοηθήσουν κάποιους συναδέλφους γυμναστές ή προπονητές, υπάρχουν όμως αρκετοί που αναδημοσιεύουν τα δικά μου άρθρα σε δικά τους site ή blog χωρίς αναφορά στο όνομά μου ή στο blog από όπου προέρχονται τα άρθρα.

Στο εξής απαγορεύεται ρητά σε όλους να αναδημοσιεύουν άρθρα από το παρόν blog και δικά μου άρθρα από οπουδήποτε αλλού τα βρουν διαθέσιμα.

Πέμπτη, 19 Νοεμβρίου 2015

Άσκηση ώθησης ισχίου (hip thrust)



  Κάθε τόσο εμφανίζονται ʺνέεςʺ ασκήσεις που τις περισσότερες φορές έχουν σαν κύριο στόχο την πώληση κάποιου νέου είδους εξοπλισμού γυμναστικής, στην προκειμένη περίπτωση τις τελευταίες μέρες λόγω της μεγάλης διαφήμισης έχω δεχθεί πολλές ερωτήσεις για την άσκηση που στα αγγλικά παρουσιάζεται σαν ʺhip thrustʺ που εκτελείται σ΄ ένα ειδικό πάγκο και κατά τον κατασκευαστή αποτελεί την καλύτερη άσκηση για τους γλουτούς.
  Αν κάνουμε μια γρήγορη κριτική ανάλυση της άσκησης πρώτα από όλα πρέπει να δούμε που τοποθετείται το φορτίο, ο κατασκευαστής δίνει δωρεάν οδηγίες για τη σωστή εκτέλεση της άσκησης, λέει λοιπόν για την τοποθέτηση της μπάρας ή ενός ελαστικού ιμάντα στην πτυχή του ισχίου (εικόνες 1 & 2) ή όπου μπορείτε ανάλογα με την ευστροφία σας.

Εικόνα 1


Εικόνα 2
  Κάποιος πρέπει να τον πληροφορήσει ότι από την πτυχή του ισχίου περνούν οι καμπτήρες του ισχίου και πρώτον δεν μπορεί να τοποθετείς φορτία στην έκφυση ή τη γαστέρα των ανταγωνιστών μυών της κίνησης των αγωνιστών μυών που θέλεις να προπονήσεις και δεύτερον η κατασκευή των ισχίων δεν έχει τη δυνατότητα να παίρνει φορτία απευθείας πάνω στην άρθρωση με αυτή την κατεύθυνση. Ο ίδιος μας λέει ότι η ώθηση μεγάλων φορτίων μπορεί να είναι δυσάρεστη για τα ισχία και προτείνει τη χρήση κάποιου μαλακού υλικού για να μειωθεί αυτή η αίσθηση.
  Για το ύψος του πάγκου μας λέει ότι για τους περισσότερους το καλύτερο είναι περίπου τα 40 εκατοστά αλλά συμπληρώνει ότι μέσα από δοκιμές μπορούμε να καθορίσουμε το καλύτερο ύψος του πάγκου για εμάς, αλλά ο ειδικός πάγκος που πουλάει δεν ρυθμίζεται στο ύψος.
  Όσο για την τοποθέτηση δεύτερου ελαστικού ιμάντα στις κνήμες (εικόνα 2) δεν παίρνει και πολύ κριτική καθώς γνωρίζουμε ότι όταν το γόνατο είναι σε κάμψη οι πλάγιοι σύνδεσμοι του γόνατος είναι χαλαροί και δεν υποστηρίζουν το γόνατο στα πλευρικά φορτία.
  Φυσικά όλο το θέμα το βλέπουν από την άποψη της ανάπτυξης της μάζας των γλουτών για αισθητικούς λόγους και όχι από τη λειτουργική άποψη της ώθησης του ισχίου που έχει ιδιαίτερη σημασία σε πολλές αθλητικές δραστηριότητες.
  Η ανάπτυξη της μάζας των γλουτών για αισθητικούς λόγους δεν είναι δυνατή σε όλα τα άτομα καθώς το σχήμα και το μέγεθος εξαρτάται κατά μεγάλο βαθμό από την οσφυϊερά γωνία. Άτομα με οσφυϊερά γωνία 30 μοίρες ή μεγαλύτερη παρουσιάζουν (εικόνα 3α) αυξημένη λόρδωση και αισθητικά μεγαλύτερη ανάπτυξη του μεγάλου γλουτιαίου, ενώ άτομα με μικρότερη οσφυϊερά γωνία παρουσιάζουν ευθειασμό στην οσφυϊκή μοίρα της σπονδυλικής στήλης (εικόνα 3β) και η αισθητική ανάπτυξη του μεγάλου γλουτιαίου είναι σχεδόν ανέφικτη.

Εικόνα 3α            Εικόνα 3β