Συνολικές προβολές σελίδας

ΣΥΣΤΑΣΗ

Με πολύ καλή διάθεση δημοσιεύω στο παρόν blog κάποια άρθρα που πιστεύω ότι μπορεί να βοηθήσουν κάποιους συναδέλφους γυμναστές ή προπονητές, υπάρχουν όμως αρκετοί που αναδημοσιεύουν τα δικά μου άρθρα σε δικά τους site ή blog χωρίς αναφορά στο όνομά μου ή στο blog από όπου προέρχονται τα άρθρα.

Στο εξής απαγορεύεται ρητά σε όλους να αναδημοσιεύουν άρθρα από το παρόν blog και δικά μου άρθρα από οπουδήποτε αλλού τα βρουν διαθέσιμα.

Τετάρτη, 3 Φεβρουαρίου 2016

Σκέψεις για την προπόνηση αθλητών ΙΙ


  Αντί να γράψω ένα τυπικό άρθρο θα ήθελα για άλλη μια φορά απλά να κάνω αναφορά, με τυχαία σειρά, σε κάποιες σκέψεις μου, που αφορούν την προπόνηση των αθλητών.

1. Μία από τις πιο σημαντικές δουλειές μας ως γυμναστές είναι να βοηθήσουμε τους αθλητές να μπορούν να χειριστούν το σωματικό τους βάρους. Πολλοί (αν όχι οι περισσότεροι) από τους αθλητές έχουν χάσει αυτή τη μάχη.

2. Η σωστή αναπνοή είναι πιο σημαντική από ότι όλοι πιστεύουμε, αλλά αυτό δεν σημαίνει μόνο τη σωστή εισπνοή -  εκπνοή κατά την εκτέλεση μιας άσκησης, αλλά τον σωστό τρόπο και το σωστό βάθος αναπνοής.

3. Σταματήστε να μιλάτε για τους μύες και αρχίστε να σκέφτεστε το νευρικό σύστημα και τις αρθρώσεις. Αλλά θυμηθείτε το νευρικό σύστημα παίρνει ʺενημέρωσηʺ από το μυϊκό σύστημα και τις αρθρώσεις. Στο ίδιο πλαίσιο πρέπει να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε για το πώς όλα τα συστήματα του σώματος συνεργάζονται για την προώθηση της κίνησης μέσα από τη σωστή πυροδότηση του μυϊκού συστήματος από το νευρικό σύστημα και την ανατροφοδότηση σε αυτό από το μυϊκό σύστημα και τις αρθρώσεις.

4. Χρησιμοποιήστε τους νέους τρόπους προθέρμανσης που είναι αρκετά περισσότερα πράγματα από τρέξιμο.

5. Πραγματικά είναι πολύ δύσκολο να εκφράσω πόσο σημαντικό είναι να μπορούν οι αθλητές να απορροφήσουν τις δυνάμεις που δημιουργούνται κατά την προσγείωση μετά από ένα άλμα και κατά την αλλαγή κατεύθυνσης.

6. Είναι ίσως υπερβολικό τα τονίσω πόσο σημαντικές είναι οι μονόπλευρες ασκήσεις όχι μόνο για τα κάτω άκρα αλλά και για τα άνω άκρα.

7. Παραμένω έκπληκτος από τα τόσα πολλά ʺκαλάʺ σχεδιασμένα προπονητικά πρόγραμμα που δημιουργούνται καθημερινά χωρίς καμία μέτρηση ή δοκιμασία. Αυτά τα προγράμματα μοιάζουν περισσότερο με το αφήγημα των πολιτικών πάρα με καλοσχεδιασμένα προπονητικά προγράμματα κατάλληλα για το άτομο που καλείται να τα εφαρμόσει.

8. Δεν θα γίνετε καλύτεροι γυμναστές ή προπονητές μόνο διαβάζοντας βιβλία. Θα μάθετε αρκετά από τα βιβλία, από τα DVD, από τα εγχειρίδια αλλά θα πρέπει να βγείτε εκεί έξω και να τα εφαρμόσετε ξανά και ξανά για να μάθετε από τα λάθη σας, γιατί δεν θα εφαρμόσετε ακριβώς αυτά που μάθατε και γιατί είναι πολλά που δεν γράφονται σε κανένα βιβλίο, DVD ή εγχειρίδιο.

9. Όσο περισσότερα μαθαίνω για διάφορες παραμέτρους της προπονητικής τόσο περισσότερο επιστρέφω στις βασικές αρχές της προπονητικής. Ως εκ τούτου καμιά μοντέρνα τεχνική  μέθοδος ή άλλος νεοτερισμός δεν μπορεί να κυριαρχήσει πάνω στις βασικές αρχές.

10. Αν δεν περιβάλλεστε από ανθρώπους που να γνωρίζουν περισσότερα από εσάς, μπορεί να αισθάνεσαι σαν ίσοι μεταξύ ίσων, αλλά αυτό θα περιορίσει τη δυνατότητά σας να αναπτύξετε τις ικανότητές σας.

11. Μπορεί να χρησιμοποιώ ημικαθίσματα με έναν ή δύο αλτήρες, με ένα ή δύο kettlebells, με safety bar ή trap bar, αλλά οι παραλλαγές των ημικαθισμάτων στο ένα πόδι είναι μακράν οι καλύτερες για τον κινητικό έλεγχο του κάτω άκρου.

12. Οι ασκήσεις σε σκάλα ευκινησίας και οι ασκήσεις ταχύτητας ποδιών μπορεί να βελτιώσουν κάποιον στις συγκεκριμένες ασκήσεις, αλλά σπάνια αυτή η βελτίωση μεταφέρεται στο γήπεδο ειδικά στους ενήλικες αθλητές. Επιπλέον οι ασκήσεις πρέπει να έχουν επιλεχθεί με βάση το συγκεκριμένο άθλημα (κατεύθυνση, βηματισμός, απόσταση κ.α.).

13. Δεν πρέπει να ξεχνάτε ότι σε πολλές περιπτώσεις η ικανότητα της επιβράδυνσης είναι το ίδιο σημαντική με την ικανότητα επιτάχυνσης του αθλητή. Εάν αθλητής μπορεί να επιταχύνει ικανοποιητικά αυτό δεν σημαίνει ότι μπορεί και να επιβραδύνει ικανοποιητικά.

14. Η όλη έννοια της συχνής αλλαγής ασκήσεων χωλαίνει, οι περισσότεροι δεν χρειάζονται τόσο μεγάλη ποικιλία ασκήσεων όσο νομίζουν, και σε όλες τις περιπτώσεις αμφιβάλλω αν ο περιοριστικός παράγοντας είναι η έλλειψη ποικιλίας ασκήσεων, αλλά πιστεύω ότι το πρόβλημα είναι η λάθος επιλογή ασκήσεων.